Avatar billede kloge Nybegynder
25. september 2008 - 23:10 Der er 2 løsninger

Axapta COM Object

Problem:

Brug af axapta com connector fra delphi:

I VB går det fint:

axa.Logon("ret", "en-us", "dicntaos09:2719")

Label1.Text = axa.CallStaticClassMethod("DISAStockMachineAPI", "GetItemText", "007-0290-920")

den tilsvarende Delphi kode

axa.logon('ret', 'en-us', 'dicntaos09:2719');  // OK
Label1.caption := Axa.CallStaticRecordMethod('DISAStockMachineAPI', 'GetItemText', '007-0290-920');  // Exception:  (Runtime, - fra remote maskine) The operation failed. The record ?|?| does not exist.

Logon er deklareret med Olevariant i unit AxaptaCOMConnector_TLB;:

procedure Logon(company: OleVariant; language: OleVariant; objectServer: OleVariant); overload; // Går fint

CallStaticRecordMethod er deklareret med Widestring:

function CallStaticClassMethod(const bstrClass: WideString; const bstrMethod: WideString;
                                  v1: OleVariant): OleVariant; overload;  // Widestring parametrene bliver ikke overført korrekt.

Jeg har forsøgt med at sende widestring - parametrene (brstClass og brstMethod) med #0 i enden, som Pchar og Pwidechar, men uden succes.

Er der én her, der har en idé?

Any help appreciated!
Avatar billede tolderlund Nybegynder
26. september 2008 - 15:25 #1
Det eneste jeg lige kan se er at CallStaticClassMethod har en OleVariant parameter, men du overfører en tekstkonstant. Kan det være problemet?
Prøv at definere en variant variabel og brug den i funktionskaldet.
Avatar billede kloge Nybegynder
26. september 2008 - 18:13 #2
For pinligt, jeg kalder CallStaticRecordMethod i Delphi og ikke CallStaticClassMethod,
så skal det jo gå galt!

Hilsen Thomas