Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
25. september 2008 - 17:38 Der er 7 kommentarer

Hjælp til DNS opsætning

Hej,
Vi har en SLES 10 server som kører som router og dhcp-server. Så har vi en Win2003 som kører mail-server og en anden Windows som kører webserver. Vores problem er at vi ikke internt på vores netværk kan se vores egne hjemmesider, samt ikke hente mail medmindre vi skriver mail-serverens ip-adresse direkte i stedet for navnet. Eksternt er der ingen problemer med hverken hjemmesider eller mails.
Vi mener at vi kan løse dette ved at sætte vores SLES op som DNS server også, men kan sgu ikke rigtigt får det til at spille ordentligt.
Hvem kan guide os igennem til at få det til at fungere internt??

mvh

Kim
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 17:44 #1
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK253&=&q=SLES+10+server&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Jeg kan ikke hjælpe dig. Det må der klogere suse forlk til for at gøre

Hvis du ikke har gjort det, kan du måske finde noget spændende i dette link
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. september 2008 - 19:04 #2
Du skal installere BIND. Og så skal du opsætte en forward og reverse lookup zone.

Hvordan det præcist kan jeg ikke helt huske, det er rigtig lang tid siden jeg har kigget på det.
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
25. september 2008 - 19:14 #3
bind er installeret - det er konfigurationen jeg ønsker hjælp med
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. september 2008 - 20:25 #4
Dette er godt nok debian, og på dansk. Conf filerne burde være det samme.
http://debianguiden.dk/index.php/DNS-server
Avatar billede inglenook Praktikant
26. september 2008 - 21:57 #5
Bind kan vaere svaer at faa til at spille. Jeg bruger  istedet dnsmasq hvilket er super let. Der er en lille vejledning her: http://www.enterprisenetworkingplanet.com/netos/article.php/3377351 og du kan hente den via Download linket paa denne side: http://www.thekelleys.org.uk/dnsmasq/doc.html
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. september 2008 - 12:18 #6
Fandt du ud af det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. oktober 2008 - 15:21 #7
???