Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 13:55 Der er 11 kommentarer

Dræbte mit nye batteri min bærbar?

Hej. Jeg har netop købt et nyt batteri fra Traderjoe til min Acer Aspire 3003WLMi.

Da jeg satte batteriet og opladeren til for at prøve at tænde den med det nye batteri i så gik den ud under boot. Prøvede igen. Denne gang skrev den "New setup configuration saved" og så ud til at være gået fast. Lod den stå i 4 min hvorefter jeg prøvede at slukke den. Kun at slukke den ved at hive batteriet ud virkede. Men da jeg så satte batteriet i så startede den automatisk.. virkede MEGET underligt. Men der sker INTET! Ventilatoren blir bare ved at køre og der kommer intet op på skærmen det sker både med mit gamle batteri, det nye og med oplader i.

Har batteriet lige bricked min bærbars motherboard?

Og ville det hjælpe at jæge efter "CMOS" batteriet og pille den lille dimmert ud?
Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 14:14 #1
Så er CMOS batteriet taget ud... hvor længe anbefaler i jeg venter inden jeg prøver?
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2008 - 17:23 #2
Normalt skriver den noget i stil med "Press F1 to setup - Press F2 to load default values" og så står den dér indtil du har valgt noget...
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2008 - 17:23 #3
Bare et par minutter ;)
Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 17:25 #4
Well. den gør INTET når den starter op. Bare en tom sort skærm. Og "tænd sluk lampen" blinker som om den er på standby.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 17:33 #5
tag batteri og strøm fra.
"tænd" PC'en, hold powerknappen knappen nede i 30 sekunder.
Monter batteriet igen og se om den kan starte!
Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 19:16 #6
Hvad mener du helt præcist med det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 20:14 #7
- Tag batteri og strøm af din bærbar. (Den del går jeg ud fra at du forstår)
- Hold så power knappen nede i 30 sekunder, nej selvfølgelig starter din maskine ikke der er jo ingen strøm på. men det vil aflade kondensatorene i din maskine.
- Monter så batteriet igen. Batteriet er jo ganske givet tomt så du skal nok også montere strømmen.
- Tænd nu maskinen på normal vis!

Jeg ved at det lyder sygt, men det virker tilsyneladende på nogle bærbare, ifølge www.v2.dk
Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 20:44 #8
Virker ikke... Ser ud ti mit motherboard er dødt..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 21:22 #9
Virker den uden batteri, men med strøm?
Har du købt et originalt batteri?
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2008 - 21:56 #10
Lyder som dine symptomer, dødt motherboard:

http://64.233.183.104/search?q=cache:W5Q5FP07PJgJ:forum.notebookreview.com/showthread.php%3Ft%3D62621+Acer+Aspire+power+blink&hl=en&ct=clnk&cd=2&client=firefox-a

Har du prøvet at pille batteriet ud og sætte laptop'en til alm strøm?
Avatar billede superrob Nybegynder
25. september 2008 - 22:07 #11
Ja det har jeg.... Well det var så 429 kronner for et batteri plus min bærbar direkte ud i vasken...... fuck hvor nederen.