Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2008 - 21:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

email eller formmail vidersendelse af resultatside efter godkend

jeg har en formular som sender de indtastede oplysninger samt afkryssede checkbox vidre til en godkendelses side, det skulle gerne være sådan at når brugeren godkender skal der sendes en email til brugeren og mig med disse oplysninger.
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2008 - 22:10 #1
<ole>

Prøv følgende:

<?php
// Ret selv til din mail-konto
$to = "bestilling@hhfoto.dk";

// Ret selv emnelinjen
$subject = "Bestilling fra HHFoto's hjemmeside";

$aPics = $_POST["bestilt"]; // Checkbox'e
$sPics = implode("\r\n", $aPics);

$message = <<<MSGEND

******************  Bestilling af billeder  ******************

Bestilling foretaget af:
{$_POST["navn"]}.
{$_POST["adresse"]}
--------------------------------
Tlf.: {$_POST["kontakttlf"]}
E-mail: {$_POST["email"]}

==============================================================

Bestilte billeder:

$sPics;

MSGEND;

$headers  = "MIME-Version: 1.0\n\n"
          . "Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed\n\n";
          . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n\n"
          . "X-Mailer: PHP\n\n";

// Forsøg at sende de to mails
if ( mail($to, $subject, $message, $headers) && mail($_POST["email"], $subject, $message, $headers) ) {
    // Det lykkedes!
    // Send brugeren videre til en takke side
    // - ret selv stien til siden
    header("Location: thanx.php");
}
// Mail-afsendelsen gik galt. Send brugeren tilbage til formularen
// - ret selv stien til formularsiden
else header("Location: bestilling.php");
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2008 - 22:13 #2
Dette er kun selve mail-senderen. Hvis du ønsker en godkendelse, må du specificere lidt nøjere, hvad der skal ske. Hvad nu, hvis brugeren har valgt et forkert billede, osv? Det kan hurtigt gå hen og blive en omfattende bitch  ;o)
Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2008 - 22:22 #3
den ovenstående kode skal sættes in i et nyt dokument ikke? det  er jo informationerne fra godkendelses siden der skal sendes vidre når brugeren har bekræftet sin bestilling
Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2008 - 22:30 #4
jeg får en fejl på linje 32 Parse error: syntax error, unexpected '.' in /hsphere/local/home/henriette157/hhfoto.dk/modtag.php on line 32
Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2008 - 22:47 #5
okay jeg fjernede et " . " fra linje32 og får ikke længre nogen fejl meddelse men bliver sendt tilbage til bestilling.php som jeg så har ændret til godkendbestilling.php
Avatar billede dinno Nybegynder
26. september 2008 - 10:00 #6
øhh er du rejst på ferie?? grin
Avatar billede dinno Nybegynder
28. september 2008 - 19:38 #7
Kan du se hvorfor jeg bliver sendt tilbage og at den ikke sender nogen email til brugeren eller mig?
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2008 - 19:53 #8
Sorry, jeg har vist - meget passende i forhold til trådens emne - ikke fået mail om nyt i tråden  =D

Det er en fejl, du har fjernet et punktum, da det ikke er dér, fejlen ligger - tilgengæld introducerer du en ny. Fejlen er et smikolod, der skal fjernes:

$headers  = "MIME-Version: 1.0\n\n"
          . "Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed\n\n"; // <-- Dette semikolon
          . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n\n"
          . "X-Mailer: PHP\n\n";
Avatar billede dinno Nybegynder
28. september 2008 - 21:45 #9
okay har rettet det men bliver stadig sendt tilbage til bestilling hmm
Avatar billede dinno Nybegynder
20. juli 2010 - 10:00 #10
lukker