Avatar billede vanni Nybegynder
24. september 2008 - 14:23 Der er 9 kommentarer

SBS2003 - domæne

Skal/kan man bruge sit dk-domæne - eller det ude i hampen?
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. september 2008 - 18:50 #1
Ikke nødvendigvis, du kan principielt set oprette hvad du vil som det interne domæne. Normalt plejer jeg at bruge <firmanavn>.local.
Hvis du tænker på hvordan det spiller sammen med Exchange, så kan du altid sætte den op til at køre med <firmanavn>.dk som primære maildomæne bagefter. Det er der ingen problemer i.
Avatar billede randomb Nybegynder
27. september 2008 - 16:26 #2
Hej!

Hvis du vil have det som domæne navn kan det ikke anbefales, da det kan give større problemer at se ude fra ;o) så ville jeg sætte det til something.local - og derefter smide den under SMTP policys i exchange :-)
Avatar billede vanni Nybegynder
28. september 2008 - 16:29 #3
spotgun: Vil du venligt uddybe (bøje i neon) (Hvis du tænker på hvordan det spiller sammen med Exchange, så kan du altid sætte den op til at køre med <firmanavn>.dk som primære maildomæne bagefter. Det er der ingen problemer i.)

Bare det med mindst bøvl - randomb: hvad mener du med (smide den under SMTP policys i exchange)
Avatar billede randomb Nybegynder
28. september 2008 - 16:34 #4
Vanni:

Så den forstår domænet, og kan fortolke emails! :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. september 2008 - 20:40 #5
Hvad randomb sagde. Vi snakker om det samme :)
Avatar billede vanni Nybegynder
29. september 2008 - 17:54 #6
randomb: hvad mener du med (smide den under SMTP policys i exchange)

smide den i ??? - hvor policies?
Avatar billede vanni Nybegynder
16. november 2008 - 13:10 #7
opgav!
Avatar billede vanni Nybegynder
16. november 2008 - 13:11 #8
-
Avatar billede vanni Nybegynder
20. september 2009 - 15:12 #9
.