Avatar billede mini-me Nybegynder
24. september 2008 - 10:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til beregnings funktion

Hej,

Jeg har brug for noget hjælp....

Jeg er ved at lave en funktion som skal beregne forsendelses værdien af et emne.

Jeg har i databasen følgende felter:

pris,vægt,størrelse,leveringspris.

eks.:

Den første, hvis emnet vejer fra 0-5 kg koster den 50,-

Den næste hvis emnet vejer fra 5-10kg koster den 500 eller hvis prisen er fra 0-100 koster den 500

Hvor jeg skal kunne finde ud af emnets leveringspris ud fra pris, vægt eller størrelse.

Jeg regnede med at lave en funktion, som jeg kalder når emnets omkostninger skal beregnes.

Men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan det skal laves.

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
26. september 2008 - 16:50 #1
Kan du ikke uddybe din forklaring lidt mere, så skal jeg nok hjælpe.

Altså hvis vægten er fra 0 til 5 kilo og størrelsen er 0 så koster det 50 kroner
Hvis  vægten er fra 5 til 10 kilo og størrelsen er 0, men prisen er 100 eller derover så koster det 500
Er det sådan det skal forståes?
Avatar billede mini-me Nybegynder
28. september 2008 - 00:31 #2
Ja eller hvis vægten var 0-2 kg og prisen var over 100 kostede det 500.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
28. september 2008 - 12:14 #3
Hvor henne kan jeg se vægten?
Avatar billede mini-me Nybegynder
28. september 2008 - 18:32 #4
det er parameter nummer 2...

pris,vægt,størrelse,leveringspris.

eks.:

Avatar billede mini-me Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:15 #5
Hvis jeg nu bare har en enkelt kolonne?

eks.:

Fra 0-10 kg koster det 100,- fra 10-15kg 200,-

osv.

Nogen forslag så?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
31. oktober 2008 - 09:28 #6
Hej mini-me
har været ude at rejse, hvilket har været grunden til at jeg ikke har set på det. Jeg kigger på det mandag aften, da jeg er booket på søndag. Den er ikke så svær.
Avatar billede mini-me Nybegynder
03. november 2008 - 21:03 #7
Lyder godt :-)
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. november 2008 - 10:53 #8
Gav man op for denne udfordring? ;-)
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
11. november 2008 - 21:41 #9
Hej mini-me

Næh du der skal meget mere til ;)

Sorry for den tid det har taget men har desværre ikke rigtig haft tid. Jeg regner med at du selv kan lave connection til database.

Her har du koden der skal til.
------------------- Klip for kode ----------------------------

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>
<!--#include file="Connections/ekspertenConn.asp" -->
<%
vaget = 2
str = 0
pris = 105
%>
<%
Dim Recordset1
Dim Recordset1_cmd
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1_cmd = Server.CreateObject ("ADODB.Command")
Recordset1_cmd.ActiveConnection = Driver={SQL Server};Server=.\SQLEXPRESS;Database=eksperten;UID=brugernavn;PWD=kodeord
Recordset1_cmd.CommandText = "SELECT id, pris, vaegt, str, leveringspris FROM dbo.tblForsendelse WHERE ((vaegt <= '" & vaegt & "') AND (str = '" & str & "')) OR (pris <= '" & pris & "') ORDER BY leveringspris DESC;"
Recordset1_cmd.Prepared = true

Set Recordset1 = Recordset1_cmd.Execute
Recordset1_numRows = 0
%>
<%
Dim Repeat1__numRows
Dim Repeat1__index

Repeat1__numRows = -1
Repeat1__index = 0
Recordset1_numRows = Recordset1_numRows + Repeat1__numRows
%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
Prisen vil altid være den første record
<table border="1">
  <tr>
    <td>id</td>
    <td>pris</td>
    <td>vaegt</td>
    <td>str</td>
    <td>leveringspris</td>
  </tr>
  <% While ((Repeat1__numRows <> 0) AND (NOT Recordset1.EOF)) %>
  <tr>
    <td><%=(Recordset1.Fields.Item("id").Value)%></td>
    <td><%=(Recordset1.Fields.Item("pris").Value)%></td>
    <td><%=(Recordset1.Fields.Item("vaegt").Value)%></td>
    <td><%=(Recordset1.Fields.Item("str").Value)%></td>
    <td><%=(Recordset1.Fields.Item("leveringspris").Value)%></td>
  </tr>
  <%
  Repeat1__index=Repeat1__index+1
  Repeat1__numRows=Repeat1__numRows-1
  Recordset1.MoveNext()
Wend
%>
</table>
<%
'Hvis du ikke vælger den første metode kan du løbe records igennem
Recordset1.moveFirst

while CDbl(Recordset1.Fields.Item("leveringspris").Value) <= CDbl(leveringspris) or Recordset1.EOF
    Recordset1.movenext
wend

if Recordset1.EOF then
    forsendelsenKoster = 0
else
    forsendelsenKoster = Recordset1.Fields.Item("leveringspris").Value
end if

response.write("Forsendelsen koster: DKK. " &  formatNumber(forsendelsenKoster,2))
%>
</body>
</html>
<%
Recordset1.Close()
Set Recordset1 = Nothing
%>
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. november 2008 - 11:14 #10
Hmmm det spiller ikke helt...
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
14. november 2008 - 12:21 #11
Hvad er det der ikke spiller?