Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
23. september 2008 - 22:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Apache (XAMPP) som intranet - ingen kontakt fra andre computere

Hej

Jeg har en XAMPP installation kørende på en lokal computer 192.168.1.102. Den kører fint lokalt på 127.0.0.1, men jeg kan ikke connecte til fra andre computere i mit lokale netværk :-(

Jeg har prøvet at slukke for firewall på computeren, men det hjælper ikke.

Kan C:\Windows\System32\drivers\etc\host have nogen betydning ?
Hvad bør jeg sætte i httpd.conf ? jeg har prøvet med Listen 192.168.1.102:80, men uden resultat.

Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe en noob :-)

Tak
Bo Jorgensen
Avatar billede showsource Seniormester
24. september 2008 - 12:01 #1
Der burde ikke være nogen problemer i at komme på http://192.168.1.102
Evt. http://computernavn

hosts filen skal bruges hvis du vil bruge et navn og ikke ip ( computernavn undtaget, mener jeg )

Er alle dine maskiner i samme netværk?
Avatar billede showsource Seniormester
24. september 2008 - 12:02 #2
Listen bruges til at lytte på en port, så vidt jeg ved ?
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 14:32 #3
Der er åbenbart et eller andet problem. Jeg kan ikke komme ind på http://192.168.1.102 :-( Og har prøvet at Listen som ovenstående

Ja, de kører alle på det samme netværk....
Avatar billede showsource Seniormester
24. september 2008 - 16:56 #4
Hvad med din firewall ?
Har du tilladt Apache adgang til nettet? ( Ved godt du skriver "har stoppet firewall" )

Hvad med computernavn? http://apache-computernavn

Hvilke interne ip'er har de andre comps ?
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 21:11 #5
Jeg har som bekendt lukke firewallen ned. Men har dog også tilføjet Apache under exceptions og givet den access til alle computere

Servername er sat til "localhost:80"
Listen *:80
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 21:12 #6
Jeg har tilføjet port 80 i firewallen.
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 21:15 #7
Jeg vil gerne maile min httpd.conf - hvis du evt. har mulighed for at skanne den igennem.

De andre computere på netværket har:
192.168.1.1 Router
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 21:26 #8
Hvis jeg indtaster 192.168.1.102, på den maskine hvor apache kører - skifter den til 127.0.0.1
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
24. september 2008 - 21:31 #9
Via netstat kan jeg se at apache også lytter på port 443 ?

Via apache\logs\access.log kan jeg se at 192.168.1.104 faktisk 'kommer igennem':
192.168.1.104 - - [24/Sep/2008:21:29:06 +0200] "GET / HTTP/1.1" 301 -

Men browseren på 192.168.1.104 skrivet at siden ikke kan findes :-(
Avatar billede showsource Seniormester
25. september 2008 - 07:56 #10
Nu kender jeg ikke xamp, men vil næsten vædde på der i din conf står noget a'la'
Include conf/extra/httpd-vhosts.conf

Hvad står der i din httpd-vhosts.conf ? ( eller hvad den nu hedder i xamp'en )

Port 443 bruges til https
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
25. september 2008 - 08:05 #11
#
# Virtual Hosts
#
# If you want to maintain multiple domains/hostnames on your
# machine you can setup VirtualHost containers for them. Most configurations
# use only name-based virtual hosts so the server doesn't need to worry about
# IP addresses. This is indicated by the asterisks in the directives below.
#
# Please see the documentation at
# <URL:http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/>
# for further details before you try to setup virtual hosts.
#
# You may use the command line option '-S' to verify your virtual host
# configuration.

#
# Use name-based virtual hosting.
#
##NameVirtualHost *:80

#
# VirtualHost example:
# Almost any Apache directive may go into a VirtualHost container.
# The first VirtualHost section is used for all requests that do not
# match a ServerName or ServerAlias in any <VirtualHost> block.
#
##<VirtualHost *:80>
##    ServerAdmin webmaster@dummy-host.example.com
##    DocumentRoot /www/docs/dummy-host.example.com
##    ServerName dummy-host.example.com
##    ServerAlias www.dummy-host.example.com
##    ErrorLog @rel_logfiledir@/dummy-host.example.com-error_log
##    CustomLog @rel_logfiledir@/dummy-host.example.com-access_log common
##</VirtualHost>

##<VirtualHost *:80>
##    ServerAdmin webmaster@dummy-host2.example.com
##    DocumentRoot /www/docs/dummy-host2.example.com
##    ServerName dummy-host2.example.com
##    ErrorLog @rel_logfiledir@/dummy-host2.example.com-error_log
##    CustomLog @rel_logfiledir@/dummy-host2.example.com-access_log common
##</VirtualHost>
Avatar billede showsource Seniormester
25. september 2008 - 08:17 #12
Nåh, alt er jo kommenteret her :O)

Du skal være velkommen til at sende din conf til showsource@gmail.com
Ikke at det er sikkert jeg kan finde noget, men alligevel.....

Tror umiddelbart det er noget "bøf" i din windåze.
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
25. september 2008 - 08:21 #13
Jeg har prøvet at køre det på arbejdet og hjemme - ingen af stederne vil det lykkes.

Jeg har en fornemmelse at det er noget i min opsætning der er galt.
Avatar billede showsource Seniormester
26. september 2008 - 20:31 #14
Husk at lave et svar selv, og accepter dit svar.
Til andre, en uninstall, og derefter geninstall, og det virker :O)
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
26. september 2008 - 21:02 #15
Ja, selvfølgelig sorry.

Problemet var ikke apache mysql eller xampp, men min wordpress installering der ikke kunne finde ud af en ændret ip adresse. Der er løst nu - og det kører fint.

Stor tak til showsource for hjælpen.

Bo
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
26. september 2008 - 21:04 #16
For den da, fik jeg lige givet mig selv point ?
Avatar billede showsource Seniormester
27. september 2008 - 17:12 #17
Jups, men du fandt jo i bund og grund selv ud af det ! :O)