Avatar billede lizard Nybegynder
13. december 1999 - 12:04 Der er 6 kommentarer

Overordnet viden om ASP contra Navision...!

Er her nogen, som har prøvet at lave webløsninger i asp, hvor Navision har været impliceret? Hvor der skulle hentes data derfra?

Hvordan er fremgangsmetoden? F.ex. når man skal hente et felt i db'en til en asp-side? Hvordan skriver man så det sædvanlige:

Set Conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RSUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("nn.mdb")

SQL = "Select * from Tabel Where UserID='" & Request.Form("userid") & "'"

På samme måde? eller??? Er der nogen steder, hvor jeg kan læse mig frem til en masse af det?

Hvordan med sikkerhed? De skal vel have deres egen webserver stående i huset?

Skriv hvis I har brug for mere info, ok?

Lizard
Avatar billede ares Nybegynder
13. december 1999 - 18:31 #1
Fremgangsmåde er den samme hvad angår ASP ! Hvis du f.eks. skal have et vare katalog på nette, kunne man lave en raport i Navision der trækker varekort ud i en kommasep. tekst fil. denne fil kan du importere i de fleste DB-programmer. Herfra er proceduren den samme.

Ares
Avatar billede KLS Novice
13. december 1999 - 23:28 #2
Ønsker mere info....
Men nej de behøver ikke deres egen Webserver .. men mere info tak !
Avatar billede lizard Nybegynder
14. december 1999 - 11:46 #3
jamen, det er meningen at websiden skal dykke snablen ned i deres Navision-program direkte og hente oplysninger derfra... ellers skal db'en på nettet jo konstant opdateres, hvilket ikke er optimalt efter kundens ønske...

Ved en bestillingsdel(password-beskyttet) skal der f.ex. være en formular, hvor kundens sidste bestilling (antal, varetyper m.m.) er præindsat, så der blot skal redigeres en smule i bestillingen, da de ofte bestiller det samme gang på gang.

Sikkerhedsmæssigt er det vel også en del tricky???
Avatar billede ares Nybegynder
14. december 1999 - 13:00 #4
En løsning hvor man har direkte adgang til Navis DB, kræver:
Fast forbindelse (lukket linje)
og egen server (evt. lejet)
Firewall m.m.

Bilka kæden har et intern system som minder om det. Her ville man have et overblik over reperationer. Grundet deres landsdækkende garanti ordning sender de alle reperations vare til et firma, dette firma har fået lavet en overbygning på Navision der laver en "kopi" af deres DB hvert 15 min.
På nettet ligger så et script der når den DB der ligger på nettet er mere en 15 min gammel henter der nye fra deres server.

På denne måde kan man på nette se for langt de foreskellige reperationer er noget, man tilføjer bare under bemærkninger om der er kommet resevedele eller om varen er sendt m.m.

Men der er mange udviklings timer i det.
Det er bestemt ikke en billig løsning : )

Ares

Vi snakker penge mæssigt et sted mellem 150.000
Avatar billede lizard Nybegynder
16. december 1999 - 08:15 #5
ares >>> du ligger helt klart til at få points'ene, men jeg afventer lige, om der skulle komme flere spørgsmål til dette emne, ok?!? Hav tålmodighed, jeg sylter dig ikke :o)
Avatar billede ares Nybegynder
16. december 1999 - 16:11 #6
Hvis der er noget du vil have uddybet kan du bare spørge så vil jeg gerne se om ikke jeg skulle kunne svare. Jeg er selv igang med et større projekt af samme karater, jeg har formentligt været igennem mange af de overvejelser du gør dig for tiden. Det ville heller ikke skade hvis jeg gennemgik dem igen : )

Ares