Avatar billede mac10 Nybegynder
23. september 2008 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

include('index.php?id=22')

Hej alle

Hvordan er det muligt at inkluderer en fil med et $_GET?

Hvis jeg skriver include('index.php'); så virker det fint, men med include('index.php?id=22'); så viser den fejl

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2008 - 15:45 #1
<ole>

Det er ikke muligt. Du kan vek bare sætte variablen, lige inden du inkluderer dokumentet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mac10 Nybegynder
23. september 2008 - 15:58 #2
Hej Ole

Problemet er at jeg har en masse rækker med data.

ID 1 - Hans
ID 2 - Peter
ID 3 - Jens

Når man klikker på Peter skal den include('index.php?id=2'); Hvordan får jeg så det hele til at spille sammen?
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2008 - 16:03 #3
Du får da samme resultat ud af at skrive:

$id = 2;
include("index.php");

- bortset fra, at du ikke skal kikke i $_GET-array'et for at finde $id  =)
Avatar billede mac10 Nybegynder
23. september 2008 - 16:09 #4
Okay så er der et dybere problem :)

Når jeg skal have data så henter jeg det på en ekstern side, da jeg gerne vil have styr på mit layout.

Det ser sådan ud:

<a href="?open=navne.php">

hvor den på index.php har

include($_GET[open]);

Så på index.php henter den navne.php og der skal jeg jo have navne.php?id=2

Help :)
Avatar billede jhkl Nybegynder
23. september 2008 - 16:33 #5
http://dk.php.net/include/

If "URL fopen wrappers" are enabled in PHP (which they are in the default configuration), you can specify the file to be included using a URL ...

så prøv med include("http://...");
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2008 - 16:36 #6
Du skal ikke prøve med http:// - det belaster serveren unødvendigt, og giver længere ventetid på din side. Du skal bare:

$_GET['id'] = 2;
include("index.php");

eller tilsvarende.
Avatar billede mac10 Nybegynder
23. september 2008 - 17:55 #7
Tak for hjælpen allesammen, men har droppet det med include og bare sat det op på den gode gamle metode, det bliver for besværligt i længden :)

Lav venligst svar.
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. november 2010 - 12:19 #8
Lav svar tak
Avatar billede mac10 Nybegynder
08. december 2010 - 10:47 #9
luk