Avatar billede _on_ Nybegynder
22. september 2008 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tegne grafik på en form

Hej

Jeg har brug for at kunne tegne grafik på en form og har rodet med windows gdi kald, men kan ikke få det til at virke. Jeg syntes jeg gør ligesom jeg gør i delphi, men det virker ikke. Jeg får dog ikke nogen fejl. Jeg forsøger nedenstående:

Dim hDC As Long, hPen As Long, hGdiObject As Long, res As Long
Dim tp As tpPoint

hDC = GetDC(Me.hWnd)

hPen = CreatePen(0, 1, 65535)
hGdiObject = SelectObject(hDC, hPen)

res = MoveToEx(hDC, 50, 50, tp)
res = LineTo(hDC, 400, 50)

DeleteObject hPen
ReleaseDC Me.hWnd, hDC

Hvad går der galt her?
Findes der en anden måde og tegne frit på en access form?

Mvh
ON
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2008 - 19:46 #1
THere is a big difference between Access and Delphi. Forsm in Access dont have (if I recall correctly) their own hWnd, so methods you can use in otherlanguages dont/wont always work in Access.
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2008 - 19:51 #2
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2008 - 19:51 #3
.
Avatar billede _on_ Nybegynder
23. september 2008 - 19:07 #4
Ok, tak for det, det virker.
Jeg kan godt se problemet. Vel egentlig et besynderligt formdesign der er i access. Ikke ligefrem lavet med det for øje, men det er lidt besynderligt der ikke findes en måde indbygget i access så det er muligt at tegne frit på en form.

Mit næste problem blir' så at kunne styre WM_PAINT message så det er muligt at gentegne vinduet når indhold blir' invalidatet :)

Mvh
ON
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2008 - 19:45 #5
You have to remember that Access is a database not a drawing program. You should maybe concider using VB as your front-end and use Access only for storing the data.

Thanks for the points :o)