Avatar billede bikerbirk Nybegynder
22. september 2008 - 18:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trykkede på pop-up - nu er de ikke til at stoppe igen

Hej folkens!

Jeg står i den situation at jeg er kommet til at trykke på en pop-up, og nu blinker et program, jeg aldrig har set før, nede i højre hjørne med en masse ting, jeg skal downloade. Derudover er der en "Security Toolbar 7,1" her på IE som ikke er til at fjerne. Derudover bliver min startside ændret til www.asafetysite.com (jeg ville nok ikke gå derind!), som er fyldt med reklamer for anti-virusprogrammer.  Jeg har prøvet scan med Avast Antivirus og Ad-aware, dog uden held.

Hvis nogen ønsker det, kan jeg hurtigt smide en HiJackThis-log.

/Bikerbirk
Avatar billede levich Nybegynder
22. september 2008 - 18:59 #1
Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra hijackthis.
22. september 2008 - 20:00 #2
(Husk at opdatere ovenstående efter instalationen og FØR scanning...)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. september 2008 - 00:51 #3
Smid gerne en hijack, så vi kan se hvilke finurligheder du har kørende.
Avatar billede levich Nybegynder
23. september 2008 - 01:26 #4
fastwrite -> Det er bedst at starte at scanne med Malwarebytes og først derefter lave en scan med hijackthis. Altså nøjagtigt, som jeg beskriver i min ovenstående kommentar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2008 - 10:04 #5
levich - kan jeg lokke dig til at kigge os over skulderen her? http://www.eksperten.dk/spm/846172

bikerbirk - sorry jeg spammer dit spørgsmål...
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
24. september 2008 - 18:36 #6
John_stighers: Det er sgu helt okay ;)

Så har jeg fået tid til at scanne med malware, og det har da hjulpet betydeligt! Her kommer en log fra scanningen:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1201
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2008-09-24 (18-26-31).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 107841
Tid tilbagelagt: 53 minute(s), 35 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 4
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 15
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 8
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 12
Inficerede Mapper: 2
Inficerede Filer: 28

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\system32\algg.exe (Trojan.Zlob) -> Failed to unload process.
C:\Programmer\Applications\iebtm.exe (Trojan.Zlob) -> Unloaded process successfully.
C:\Programmer\Applications\iebtmm.exe (Trojan.Zlob) -> Unloaded process successfully.
C:\Programmer\Applications\wcm.exe (Trojan.Zlob) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\y456.y456mgr (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\y456.y456mgr.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{f7d09218-46d7-4d3d-9b7f-315204cd0836} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{616f9ab4-a605-48b5-b7ae-b6b68e6c3cab} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{144a6b24-0ebc-4d89-bf09-a06a718e57b5} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfee97a3-4911-444d-8be8-e243a23d3de2} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{cfee97a3-4911-444d-8be8-e243a23d3de2} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{e63648f7-3933-440e-b4f6-a8584dd7b7eb} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{daed9266-8c28-4c1c-8b58-5c66eff1d302} (Search.Hijack) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{9034a523-d068-4be8-a284-9df278be776e} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\e405.e405mgr (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\IEBrowse Tool (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\IExplorer Bar (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Warning Center (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\multimediaControls.chl (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\antivirus (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\antivirus (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\wblogon (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\start (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.securewebinfo.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.safetyincludes.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.securemanaging.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\smile (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Default_Search_URL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Default_Search_URL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Search Page (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Search Page (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Search Bar (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com/ie6.html) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Search Bar (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com/ie6.html) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\SearchMigratedDefaultURL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com/search?q={searchTerms}) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\SearchMigratedDefaultURL (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com/search?q={searchTerms}) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search\SearchAssistant (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search\SearchAssistant (Hijack.Search) -> Bad: (http://windowsisearch.com) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
C:\Programmer\WAV (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\829275 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\Programmer\Applications\iebt.dll (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{278626FF-D76E-46BF-A99A-3B81FEB2E467}\RP138\A0052900.dll (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\829275\829275.dll (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\WAV\wav.cpl (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\WAV\wav.exe (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\WAV\wav1.dat (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\wav.cpl (Rogue.WindowsAntivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\xptray.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\algg.exe (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Antivirus Scan.url (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Online Spyware Test.url (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\iebtm.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\iebtmm.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\iebtu.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\iebu.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myd.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\mym.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myp.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myv.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\ot.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\ts.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\wcm.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\wcu.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\MSX\msx1.dat (Rogue.MSAntivirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\MSX\MSX.cpl (Rogue.MSAntivirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\MSX\msx.ooo (Rogue.MSAntivirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Niels\Lokale indstillinger\Temp\xrg2.exe (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Niels\Foretrukne\Antivirus Scan.url (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
24. september 2008 - 18:37 #7
Og en HJT-log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Niels\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RaidTool] C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {14C1B87C-3342-445F-9B5E-365FF330A3AC} (Hewlett-Packard Online Support Services) - https://h50203.www5.hp.com/HPISWeb/Customer/cabs/HPISDataManager.CAB
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1189108305811
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

--
End of file - 5640 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
24. september 2008 - 19:29 #8
Det ser ud til, at alt er som det skal være mht. virus/spyware, og du siger jo også at den kører meget bedre nu.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
24. september 2008 - 20:10 #9
Du har ret. Jeg takker for hjælpen!