Avatar billede qvistgaard Nybegynder
22. september 2008 - 10:23 Der er 3 kommentarer

Soap Response value

Hej Alle

Jeg sidder og leger med noget soap client i C/C++ også en PHP server...

Jeg har dog et problem med at få fat i mit resultat fra serveren... jeg har sniffet på min trafik og jeg får et resultat som ser sådan ud

<SOAP-ENV:Body>
  <ns1:newDataEntry2Response>
    <newDataEntry2Return xsi:type="xsd:integer">
    </newDataEntry2Return>
  </ns1:newDataEntry2Response>
</SOAP-ENV:Body>

Hvad skal jeg så skrive for at få fat i min return value?

På forhånd tak
Qvistgaard
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 10:42 #1
Den gode men ogsaa lidt tunge loesning: find et web service toolkit som f.eks.
Axis2/C.

Den simple loesning er at laese response som en streng og saa fiske integeren ud.
Det kan saa laves med en XML parser eller med en regex pakke eller med noget simpelt
string manipulation.
Avatar billede qvistgaard Nybegynder
22. september 2008 - 10:46 #2
Jeg bruger gSOAP... Men jeg havde forestillet mig at man kunne gøre noget i stilen med soap_getResponse(), og så få returneret den værdi... Men det lader ikke til at denne funktion findes, så hvad hedder den monstro så!?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 11:55 #3
Jeg kender ikke gSOAP.

Enten boer du have en stub som du kan kalde som en normal funktion. Eller saa boer du kunne
hente argumentet pa navn eller index.