Avatar billede leif Seniormester
21. september 2008 - 16:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføj bemærkning funktion

Hej,

Til mine brugere som bruger Notes klienten bruger jeg følgende kode til at tilføje en bemærkning til formen:
_reason := @Prompt([OkCancelEdit]; "Tilføj Bemærkning"; "Hvad har du på hjertet?"; "");
temp := @IsNewDoc;
@Command([EditDocument]; "1");
@If(@Command([FileSave]); ""; @Return(""));

_Date := @Date(@Now);
_Time := @Time(@Now);
_Bem1 := @Name([CN]; @UserName ) + " on " + @Text(_Date) + " at " + @Text(_Time);
_Bem2 := _reason;
FIELD BemærkningerAdd := @Subset(  (BemærkningerAdd) : _Bem1; 999999 );
FIELD BemærkningerEgne := @Subset(  (BemærkningerEgne) : _Bem2; 999999 );

@PostedCommand([FileSave]);
@PostedCommand([EditDocument]; "0")

Men det virker naturligvis ikke på Websiden, nogen som har en idé til hvad man kan gøre for at få samme funktion ud på Webben ?

/Leif
Avatar billede kehob Nybegynder
21. september 2008 - 19:50 #1
Skal det bruges fra et view eller på en form?
Avatar billede kehob Nybegynder
21. september 2008 - 19:58 #2
Der findes rigtig mange både at løse denne opgave på.. du kan enten gøre det ved at rette ovenstående kode så du blander noget @command med noget javascript prompt, hvor du skriver prompt til et flet kalder @command(filesave)... og beregner feltet på server. Du kan også vælge at lave en js prompt løsning hvor du prompter bruge for en værdi enten med en dialog (js: window.open) eller (js; prompt) og her efter kalder en agent som opdatere det valgte dokument.

js: prompt ser sådan ud

prompt("<Label>", "<default værdi>");
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2008 - 18:56 #3
kehob -> Tak for din deltagelse, men ifb. med ekstern programmering af andre funktioner valgte jeg at lade det eksterne firma også lave denne funktion. Men smid et svar som tak for din deltagelse
Avatar billede kehob Nybegynder
10. oktober 2008 - 17:28 #4
Du velkommen til at kontakte mig og hvis du får brug for en anden ekstern leverendør.
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2008 - 17:54 #5
Tak, indtil videre har jeg været tilfreds med dem jeg bruger.

(Nu passer du godt på min gamle by ik' ?)