Avatar billede mtox Nybegynder
20. september 2008 - 21:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Batteri kallibrering

Jeg har en Lenovo 3000 N100 med Windows Vista.

Jeg har det problem, at batteriet dør, når batteriniveauet når under 20 pct. Når jeg tænder computeren igen, så batteriniveauet på 4 pct.

Cpmuteren står i under strømstyringsindstillingerne til at lukke ned, når den når 5 pct. Det virker derfor somom, at Vista ikke kan vurdere/vise det korrekte batteriniveau.

Mit bud er derfor, at jeg skal have kallibreret batteriet. Men jeg har ikke nogen mulighed for dette i BIOS'en, og jeg kan ikke finde indstillinger til dette under strømstyringen.

Mit spørgsmål er derfor, om der er nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg effektivt kallibrerer batteriet på mit computer, således at visningen af strømniveauet bliver korrekt.

Mvh mtox
Avatar billede chalde Seniormester
21. september 2008 - 11:14 #1
Avatar billede mtox Nybegynder
25. september 2008 - 17:22 #2
Jeg har gjort det et par gange. Problemet er, at batteriniveauet stadig falder fra 22% til 4% på få sekunder, så jeg ved ikke om der er en fejl på batteriet...
Avatar billede mtox Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:18 #3
Jeg har kontaktet Lenovo, og de siger at det sikkert "er en fejl på batteriet eller i softwaren på computeren"... Så langt var jeg med!

Deres eneste løsningsforalg var at lære at leve med det...

Øv bøv... Lukker spørgsmålet, og overvejer om jeg skal købe et nyt batteri...