Avatar billede superdreng Nybegynder
19. september 2008 - 19:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog er det rigtig?

Hej alle på experten!

Jeg har længe tænkt over at lave et program, som kan nogle forskellige ting.

Det jeg gerne vil bruge det til er at programmet skal kunne klikke i et mineret vindue, samt nogle andre småting.

Jeg tror det er C++, C# eller VB .net, men jeg ved ikke hvad det er jeg skal vælge??

Jeg har hørt at C++ skulle være rigtig godt, men være rigtig svært at programmere i!

Hvad er jeres holdning? :-)

Med venlig hilsen
Kevin
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 19:46 #1
Hvis du skal til at lave kode som manipulerer andre vinduer, saa skal du bruge C eller C++.

C# og VB.NET er glimrende sprog til de fleste typer af applikationer, men ikke til
dette her.

Du skal igang med Win32 API og det er nu engang nemmest i C/C++.

Ja - C++ er et vanskeligt sprogt at mestre.
Avatar billede superdreng Nybegynder
19. september 2008 - 21:13 #2
Jeg tænkte mere på en klient, ikke noget som skal manipulere andre vinduer :-)

Hvad for et sprog kan du bedst lide, arne?
Du er jo ret prof. til computer og programmering!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 21:28 #3
Et almindelig client program som laver lidt GUI, databaser, XML, socket etc. kan
du med fordel lave i C# eller VB.NET.

Jeg ville vaelge enten Java eller C# lidt afhaengig af de naermere omstaendigheder.
Avatar billede segmose Nybegynder
22. september 2008 - 09:55 #4
Eller en tilfældig anden gui-builder.

C++ bliver mere og mere kun til programmer hvor performance er alt afgørende.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 10:47 #5
Jeg vil endda sige at C++ ikke engang er specielt attraktivt til traditionelle
CPU intensive ting.

Det er:
- direkte adgang til hardware
- direkte interface til styre system skrevet i C
- mindre memory footprint (baade Java og .NET foretraekker mange MB af RAM)
- bedre real time egenskaber (garbage collection har det med at lave smaa pauser
  i afviklingen)
som driver C/C++.
Avatar billede superdreng Nybegynder
25. september 2008 - 22:03 #6
Jeg tror jeg vælger C#, da jeg har hørt at det ikke skulle være alt for indviklet.

Smid et svar arne!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2008 - 20:03 #7
svar