Avatar billede peterpedersen Nybegynder
19. september 2008 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdater side, ryd felter når der indsættes i sql via c#

Hey eksperter!

Jeg er lige begyndt at sidde og rode med noget c# og sql.

Jeg har lige lavet denne div med en 2 textboxes, og en button.

<div class="post"><br />
    <h1 class="title">Skriv en kommentar</h1>
    <table style="width: 100%">
    <tr>
        <td width="1px">
            Navn</td>
        <td>
            <asp:TextBox ID="nameTextBox" runat="server" Width="300px"></asp:TextBox>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            Kommentar</td>
        <td>
            <asp:TextBox ID="commentTextBox" runat="server" Rows="7" TextMode="MultiLine"
                Width="300px"></asp:TextBox>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            &nbsp;</td>
        <td>
            <asp:Button ID="commentButton" runat="server" onclick="commentButton_Click1" Text="Kommentér" />
            <asp:Label ID="commentStatus" runat="server" ForeColor="Red"></asp:Label>
        </td>
    </tr>
</div>

og så har jeg skrevet en c# kode der til, der skal får den til at indsætte dataene.

protected void commentButton_Click1(object sender, EventArgs e)
{
    SqlDataSource commentSource = new SqlDataSource();
    commentSource.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnectionString"].ToString();

    commentSource.InsertCommandType = SqlDataSourceCommandType.Text;
    commentSource.InsertCommand = "INSERT INTO newsComments (newsId, name, text) VALUES (@newsId, @name, @text)";

    commentSource.InsertParameters.Add("newsId", Request.QueryString["id"]);
    commentSource.InsertParameters.Add("name", nameTextBox.Text);
    commentSource.InsertParameters.Add("text", commentTextBox.Text);

    int rows = 0;
    rows = commentSource.Insert();

    if (rows == 0)
    {
        commentStatus.Text = "Husk at udfylde alle felter!";
    }

.. men problemet er at alle værdierne jeg lige har indtastet i textboxene stadig står der efter refresh, når jeg klikker på min button. Og desuden kommer der ikke noget frem i mit listview før jeg selv trykker refresh i browser vinduet.

Ville være glad for noget hjælp her!

dog skal det også siges jeg har rodet med asp.net og c# i max 4 timer ind til nu ;)
Avatar billede kalp Novice
19. september 2008 - 18:01 #1
if (rows == 0)
    {
        commentStatus.Text = "Husk at udfylde alle felter!";
    }
else
Response.Redirect("DinSidesNavn.aspx",true);
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
19. september 2008 - 18:10 #2
Hmm kan det ikke gøres nemmere da jeg har en Query i min http?
Avatar billede kalp Novice
19. september 2008 - 18:13 #3
Response.Redirect(Request.QueryString.ToString(),true);

ca.
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
19. september 2008 - 18:17 #4
googlede lige da det ikke virker det du skrev.
og valgte at bruge Request.Url.ToString() i stedet.
så det blev altså til

Response.Redirect(Request.Url.ToString());

Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2008 - 18:27 #5
jeg ser ofte disse spørgsmål på eksperten og forstår overhovedet ingenting. Hvad går dette i det hele taget ud på og hvor finder i alle de mærkelige tegn. Brug ikke den store tid på at svare mig. Vil bare gerne vide hvad det er????
Avatar billede kalp Novice
19. september 2008 - 18:37 #6
peterpedersen, fint:)
men jeg bruger intellisense i VS, så den ville du også have fundet deri.
Jeg har bare ikke lige den åben og gad ikke google:)
men godt du fik løst det;)

samsonjens >>

Det er programmering=)
Det vil ligne mærkelige tegn for enhver som ikke har sat sig ind i det.
Vi finder det bla. i bøger;)
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2008 - 21:45 #7
kalp ---> Tak for dit svar. Så må jeg til at læse andet end Anders And :-)