Avatar billede javaisnice Nybegynder
19. september 2008 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HashMap/HashTable i Delphi?

Efter en del års erfaring med Java & C# er jeg nu igang med Delphi som nybegynder, så bær over med min Delphi-uvidenhed!

I Java findes typen HashMap (HashTable i C#) hvor man nemt og hurtigt kan indsætte og hente data fra datastrukturen:
hMap.put("nøgle", "Værdi");
hMap.get("nøgle");

Findes der en lignende datastruktur i Delphi? Jeg har evalueret "Set", men mener ikke den kan anvendes på samme vis(?).
Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 16:29 #1
Lidt googling antyder at TStringList eller bedre THashedStringList er bedste bud.
Avatar billede javaisnice Nybegynder
19. september 2008 - 16:48 #2
Den er godtaget Arne! Tak for hjælpen, troede ellers jeg var ekspert i at google' ;-)

God Weekend til alle!
Avatar billede javaisnice Nybegynder
19. september 2008 - 16:49 #3
P.s.
kom gerne med et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 17:03 #4
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 17:04 #5
Du skal google paa:

delphi associative array
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2008 - 17:05 #6