Avatar billede torotune Nybegynder
19. september 2008 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjekke Page_IsValid clientside

Hej,

Jeg bøvler lidt med at køre noget JS hvis alle mine RequiredFieldValidators og Regs osv. er valide, det vil sige hvis hele siden er valid.

Jeg bruger nedenståede funktion som jeg sætter på min buttons onClientCLick metode.

<script type="text/javascript">
function isValid() {
if (Page_IsValid) {
alert('Siden er valid')
}

</script>

Problemet er, at den kører denne, inden den kører alle mine validation-controls, selvom de er sat til True i enableClientScipt.

Den kommer altså med en MsgBox der siger "Siden er valid" og derefter validerer den siden.

Hvordan gør jeg?
Avatar billede jokkejensen Novice
19. september 2008 - 15:56 #1
Page_isValid er altid true, kig i webresource.axd...

Du skal lige validere før du spørger.. Så måske noget ala:

function isValid() {
if (Page_IsValid) {
alert('Siden er valid');
}
ValidatorUpdateIsValid();
if (Page_IsValid) {
alert('Siden er valid - Hvor der er valideret først');
}

Ellers kig i webresource.axd.

/JJ
Avatar billede torotune Nybegynder
22. september 2008 - 14:30 #2
Hej, tak for svaret. Jeg er ikke helt med, hvordan skal jeg anvende de to funktioner er det på min buttons OnClientClick? Hvor finder jeg webresource.axd?
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2008 - 11:56 #3
tag vis kilde, og se det javascript .net generere. Det ligger i 2 webressouce.axd filer, med nogle kryptiske querystrings på.

Ja koden skal afvikles på OnClientClick hvis det er en server control.

Men hvis du vil lave det tjek i stedet for det normale, så skal du nok disable validation for den knappe - ellers vil den afvikle sit eget js først, herefter dit.
Avatar billede torotune Nybegynder
08. oktober 2008 - 15:45 #4
Hej, tak for svaret og undskyld jeg først vender tilbage nu.

Hvis jeg kører ovenstående funktion på min side ved onClientClick på min button, kommer den med de to alert-boxe lige efter hinanden - derefter foretager den
valideringen af mine controls. Har jeg mispforstået noget, mht. til at den skal spørge på validator-controllerne først?
Avatar billede torotune Nybegynder
14. januar 2009 - 10:32 #5
No one knows?
Avatar billede torotune Nybegynder
17. marts 2009 - 22:51 #6
Lukker igen. Takker for hjælpen så langt.