Avatar billede ch007 Nybegynder
18. september 2008 - 15:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Undgå database timeout

Hvordan undgår jeg dette?

Jeg mener ikke databsen er for stor. Men hvordan kan jeg undgår dette? Kun ved at ændre siden inden timeout? Hvis ja, hvordan gør jeg dette?

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/default.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeOut or by changing the value in the ASP administration tools.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2008 - 15:24 #1
Typisk er det fordi du har en programmeringsfejl (uendelig løkke), eller eventuelt uhensigtsmæssig kodning.
Avatar billede ch007 Nybegynder
18. september 2008 - 17:55 #2
Ja, det ved jeg. Jeg har haft en foreningshjemmeside med et forum i to år nu. Også pludselig kommer det. Det sker ikke hver gang, men sien er blevet meget langsom. Jeg har prøvet at slette gamle indlæg og det brokker sig stadig...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 18:11 #3
Er det et web hotel ? Hvis ja saa kan det jo vaere en andens app som sloever det hele ned.
Avatar billede ch007 Nybegynder
22. september 2008 - 22:55 #4
Okay? Det er ved One.com
Avatar billede ch007 Nybegynder
22. september 2008 - 22:55 #5
Kan jeg gøre noget ved det?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 23:03 #6
Hvis det er andre brugere som sloever det hele ned, saa kan du ikke rigtigt goere
noget (andet end at skifte web hotel).

Proev evt. at lave en lille test side som kun henter og viser en enkelt raekke
fra databasen og maal tiden paa den.
Avatar billede ch007 Nybegynder
23. september 2008 - 19:41 #7
Hvordan måler jeg tiden, ud over med et stoppe ur ;)

Hvordan skriver jeg at denne søgning tog 0,4 sek fx.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 21:59 #8
<?php
$t1 = microtime(true);
// goer noget
$t2 = microtime(true);
$dt = $t2 - $t1;
echo "$dt seconds";
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 22:00 #9
ups - du bruger ASP
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 22:05 #10
I ASP maa det vaere (utestet):

<%
t1 = Timer()
' goer noget
t2 = Timer()
dt = t2 - t1
Response.Write dt & " seconds."
%>
Avatar billede ch007 Nybegynder
26. september 2008 - 22:17 #11
Tak, vil du smide et svar? Så vil jeg prøve mig lidt frem...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2008 - 00:49 #12
ok