Avatar billede fbisoft Nybegynder
18. september 2008 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tab på datetimepicker

hejsa..
er der en der ved hvordan man kan bruge tab, til at komme gennem datoen i datetimepicker comboboxen? og måske endnu bedre at jeg selv kan skrive deri, jeg kan selv lave valideeringen..

på forhånd tak..
Avatar billede Syska Mester
18. september 2008 - 13:45 #1
For lidt info ... skal bruge meget mere.

web eller app ?
Avatar billede fbisoft Nybegynder
18. september 2008 - 13:47 #2
app
Avatar billede Syska Mester
18. september 2008 - 14:04 #3
Smid følgende kode på KeyDown eventen på di dataTimePicker ...

      private void dateTimePicker1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            if (e.KeyData == Keys.Q)
            {
                dateTimePicker1.Value = dateTimePicker1.Value.AddMonths(1);
            }

Ved ikke om du kan få lov at bruge Tab ... men med Q virker det. Dog ikke hvis den picker er foldet ud ... dvs hvor man selv kan vælge dato, men som sagt ... er ikke helt klar over hvad det er du prøver at lave.

// oUT
Avatar billede fbisoft Nybegynder
18. september 2008 - 14:19 #4
jeg ville bare selv kunne skrive dato i comboboxen, måske jeg kan lave en textbox, som jeg kan lægge over...

men det virkede det du skrev, selvom det ikke nøjagtig er det jeg har brug for..

send et svar
Avatar billede Syska Mester
18. september 2008 - 15:36 #5
Svar.

Nej, så bliver du nok nød til at parse din textbox ... der kan du også med god fordel bruge en maskedtextbox, så brugeren ikke kan skrive noget forkert ind ...

// ouT