Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2008 - 13:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Loginsystem med registrering

Jeg søger inspiration og hjælp til at lave et login der viderstiller til en anden aspside - det kan jeg godt - men det skal være sådan, at kan kun kan logge ind 1 gang, så hvis man har besøgt siden skal man ha at vide at man har prøvet før???
Avatar billede fennec Nybegynder
18. september 2008 - 13:30 #1
Dvs at man kun kan logge ind EN gang? Så kommer man 5 måneder senere kan man stadig ikke logge ind??

Har du en database med logininformationer eller hvordan bliver brugere styret?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2008 - 13:34 #2
det skal bruges til en multiplechoice test og der er ingen brugere.
Jeg vil gerne ha det så det brugernavn der tastes ind bliver valideret enten i en database eller en textfil - alle de brugere der skal tage testen har unikke brugernavne. Så hvis de findes i filen eller databasen skal de ha at vide at de har prøvet testen før
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2008 - 13:35 #3
Og ja man skal kun kunne logge på en gang
Avatar billede fennec Nybegynder
18. september 2008 - 14:02 #4
Hvor har personerne et unikt brugernavn fra hvis der ingen brugere er??

Ved du hvad, det kan sikkert være lige meget. Det du skal gøre er bare at gemme brugernavnet i en database når de logger på første gang. Når en bruger så vil logge på igen, kan du se navnet allerede er i databasen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2008 - 17:55 #5
Fennec - nemlig - men hvordan checker man så om navnet er i databasen og hvordan får man loginsiden til at skrive til databasen?
Avatar billede fennec Nybegynder
19. september 2008 - 08:40 #6
Har du ikke arbejdet med databaser før??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
20. september 2008 - 10:26 #7
jo da - du har da hjulpet utallige gange.
jeg forestiller mig en formular hvorman skriver sin kode og ved submit/login skal der så skrives til en database - det kan jeg godt lave, men hvis nu koden står der i forvejen - det kan jeg ikke lige gennemskue, så hvis koden ikke findes så  bliver man response.redirect til selve testen og koden skrives i databasen - hvis koden findes så redirect til en side der oplyser at man har taget testen før - jeg prøver at lave noget kode til selve login uden valideringen, så kan du måske hjælpe med selve valideringen?
Avatar billede w13 Novice
20. september 2008 - 15:01 #8
Så skal du jo tjekke om det eksisterer allerede, f.eks. med SQL-sætningen:

SELECT id FROM [tabellens-navn] WHERE [feltnavn] = 'feltnavn'

Når du har hentet det ud i et recordset, kan du teste med:

If Not rs.EOF Then

  ' Det eksisterer allerede i databasen

  Response.Redirect "anden_side.asp"

Else

  ' Det eksisterer ikke i databasen
  ' Kommandoer her.

End If
Avatar billede w13 Novice
27. september 2008 - 13:20 #9
Kommet videre?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. september 2008 - 17:20 #10
har været på kursus og skal også i næste uge, så det vare lige en uge før jeg forsøger
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:46 #11
En anden måde ville være denne:

<form method="post" action="minside.asp?klik=ja">
    <input type="text" name="brugernavn">
    <br />
    <input type="submit" value="Login">
</form>

<%
fejl = Request.QueryString("fejl")
klik = Reuest.QueryString("klik")
brugernavn = Request.Form("brugernavn")

if fejl=1 then
    Response.Write("Du har taget testen engang før!")
elseif klik="ja" then
    tjek = "SELECT * FROM dindatabase"
    Set rstjek = conn.Execute(tjek)

    Do until rstjek.EOF
        if rstjek("brugernavn")=brugernavn then
            Response.Redirect("minside.asp?fejl=1")
        end if
    rstjek.movenext
    loop

    Her kan du så skrive dit login :)
    Så tjekker den først på om brugeren er logget ind,
    dvs om navnet allerede står i databasen,
    hvis dette gør det, så sender den dig tilbage til
    din side med en fejl som så bliver udskrevet under din form.

    Og ellers, jae det er så det du kan skrive her :)
    Held og lykke.

    Du kan selvfølgeligt frit vælge hvilket svar du
    fandt mest behjælpeligt.
end if
%>