Avatar billede timkl Nybegynder
17. september 2008 - 19:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlbeskeder ved parsing af email-formular

Jeg er ved at kode en email-formular, der indeholder følgende snippet.

$id = $_GET['id'];

if (isset($_GET['id'])) {
  $customeremail = @mysql_query(
    "SELECT name, email FROM customer WHERE id='$id'"
    );
    }

// get the first (and hopefully only) entry from the result
$row = mysql_fetch_array($customeremail);
// Print out the contents of each row into a table
$email = $row['email'];
$name = $row['name'];
echo $row['email'];
?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<p>Send email:</p>
<label>Name: <input type="text" name="name"
value="<?php echo $name; ?>" /></label><br />
<label>Email: <input type="text" name="email_from_form"
value="<?php echo $email; ?>" /></label><br />
<label>Subject: <input type="text" name="subject" /></label><br />
<input type="hidden" name="id" value="<?php echo $id; ?>" />
<textarea name="email_message" rows="15" cols="45">
</textarea>
<input type="submit" value="SUBMIT" /></p>
</form>
<p><a href="customers.php">New search</a></p>

PHP fetcher data'en fra MySQL-databasen uden problemer, men jeg får følgende fejlbeskeder:

Notice: Undefined variable: customeremail in /Applications/MAMP/htdocs/easypark_test/emailcustomer.php on line 69

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /Applications/MAMP/htdocs/easypark_test/emailcustomer.php on line 69

Min email-formular fungerer fint, men jeg vil gerne vide hvad det er der får PHP til at spytte fejlbesker ud.
Avatar billede showsource Seniormester
17. september 2008 - 19:48 #1
Du kan prøve at sætte  or die (mysql_error()) på din query
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2008 - 19:49 #2
Prøv at ret til følgende:

if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id'])) {
    $id = intval($_GET['id']);
    $customeremail = @mysql_query("SELECT name, email FROM customer WHERE id='$id' LIMIT 1");

    // get the first (and hopefully only) entry from the result
    $row = mysql_fetch_array($customeremail);
    // Print out the contents of each row into a table
    $email = $row['email'];
    $name = $row['name'];
    echo $row['email'];
}
?>
Avatar billede timkl Nybegynder
17. september 2008 - 20:11 #3
Cool, jakobdo - det fungede!
Avatar billede timkl Nybegynder
17. september 2008 - 20:15 #4
Hmm, med fare for at fremstå som mega n00b så kan jeg ikke se hvordan jeg skal tildele pointene til jakobdo.

Jeg læste på den her tråd: http://www.eksperten.dk/spm/835433, at man skulle skrive et "svar" og derefter acceptere, men det er mit eget navn der står i boksen til venstre for "Accepter" og "Afvis"-knapperne.

Hvordan gør jeg? :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2008 - 20:23 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2008 - 20:23 #6
Nu kan du markere mit navn.
Normalt skyder folk en masse kommentarer af, og når en løsning er fundet, smider den som har lagt det korrekt svar, et svar. :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2008 - 21:38 #7
Takker for point.