Avatar billede mystart Nybegynder
25. juni 2001 - 23:11 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

bumser (!)

ja, der burde da være en nørd herinde der ved det?
hvordan kan man på en helt uskadelig måde fjerne bumser? clerasil ( eller hvad fanden det hedder ) virker da totally not!
nå men... der er vel mange der kan få brug for et godt svar hertil (!)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. juni 2001 - 23:13 #1
Lidt tandpaste på inden du skal i seng.... Lad det tørre et par min og så er det abre i seng.... Vent og se... Næste dag ser det strax bedre ud...

-Anders
Avatar billede -onslow- Nybegynder
25. juni 2001 - 23:17 #2
HEHE..
smør dit hovede ind i hunde lort...
ej det er klart..
du skal vake ´dit hovede i normal sæbe..
og det er elt..
hvis du har mange bumser kan du få en bestem kram af din læge...
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. juni 2001 - 23:17 #3
solen er god om sommeren for mange..
men tandpasta har jeg ikke brugt til lige DET formål, men til forkølelsessår fungerer det fint.

Avatar billede zyclon Nybegynder
25. juni 2001 - 23:29 #4
Tjaa...hvis du skal have noget fornuftigt ud af at bruge clearasil kræver det at du vasker dig MEGET grundigt.

Clearasil skulle såvidt jeg ved åbne porrene i huden(Eller hvad fanden de små huller hedder) og rense dem for bakterier. Dette gør dog at der er meget større chance for at der kommer bakterier i porrene igen, så derfor skal man vaske sig grundigt i sæbevand flere gange om dagen samtidig med at man bruger clearasil.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2001 - 23:31 #5
....det går over med alderen, \"trust me\"...
Avatar billede mystart Nybegynder
25. juni 2001 - 23:38 #6
erikjacobsen() or die(yes_ved_jeg_men_det_er_stadig_irriterende())
Avatar billede mystart Nybegynder
25. juni 2001 - 23:39 #7
mærkeligt :)
tandpasta er jo til tænderne *HÆ*
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juni 2001 - 23:54 #8
Tag solarie 1-2 gange om ugen, du vil først opleve at der kommer flere men så lidt senere forsvinder de faktigst, du skal bare blive ved og ved uden at stoppe ellers vil du bare ryge ind i turnusen hvor de koger dem ud som ved den første begyndelse.
Gå ned til Matas og køb en ansigts vask der hedder \'Australien Tea Tre Oil\' og så en \'Ansigst Gele\', det er hammer godt.
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2001 - 23:56 #9
du vil formentlig aldrig slippe helt af med problemet hvis det er begyndt - men kender en del der er hjulpet af noget der hedder Basirion...
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
25. juni 2001 - 23:58 #10
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. juni 2001 - 00:11 #11
Og lad være med at drikke Øl når du går i byen, drik spiritus i stedet for.
Jeg er 27 og har tidligere haft RIGTIGT mange, i dag er der næsten ikke nogen tilbage sålænge jeg tager solarie og bruger tea tee tree oil, men drikker jeg øl, så kommer jeg til at ligne et bombekrater :-/ og hold dig væk fra Mayonaise!!!!! det sætter virkeligt også skub i vulkanerne!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
26. juni 2001 - 00:17 #12
hehe det lyder jo som pigernes omklæningsrum.
nu mangler vi bare noget fnis
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. juni 2001 - 00:21 #13
]-->> -onslow-
HA ha, ja man kunne godt tage fejl :-))
Men det kan være et stort problem for mange, men problemet er egentligt ikke større end man gør det til.
Man ser sine egene bumser 1000 gange mere end andre ser dem, og tænker 10.000 gange mere på dem end andre gør.
Lad vær med at tænke på dine bumser, vi andre gør ikke...vi har andre ting at tænke på....det hele er kun i hovedet på dig selv (dine tanker)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 00:31 #14
Lad være med at bruge sæbe, eller sørg i det mindste for at få det skyllet godt af. Sæbe propper hudens celler til og cellerne skal ha luft, masser af luft.
Et dampbad tit og ofte hjælper også ;o)
Avatar billede zyclon Nybegynder
26. juni 2001 - 00:35 #15
Det er sq snart nemmere at hoppe ud fra en bro end at blive af med bumserne ;-)
Avatar billede mystart Nybegynder
26. juni 2001 - 00:39 #16
onkel_skod >>>
Nogle gange glemmer man sq netdoktor.dk :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 00:42 #17
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. juni 2001 - 00:50 #19
Hmm, jeg fik en henvisning til en god hudlæge, han gav mig noget antibiotika, og det rykkede sq... Tag dig ikke af, at der står alle mulige bivirkninger på pakkerne - det er de færreste der får dem...
Avatar billede orchid Nybegynder
26. juni 2001 - 00:52 #20
lad være med at spille den af for meget! det hjælper 100%! I KNOW SHIT!
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
26. juni 2001 - 00:53 #21
www.faktaomvold.org\'s bedste opskrift på hvordan man fjerner bumser!

Tag en spand med HCL (Saltsyre) (mindst 5 liter)

Put godt med HNO# (Saltpetersyrer)(Mindst 2 liter)

Tilsæt så 6 liter HSO4 (Svovlsyre)

SÅ SKAL DE BUMSER NOK BLIVE FJERNET OG DET MED GARANTI. SÅ KAN CLERASIL, OIL FRA MATAS OG FANDEN DET ELLERS HEDDER. BRUG www.faktaomvold.org\'s bedste opskrift på hvordan man fjerner bumser! SÅ ER DEN BUMS SLÅET (ØH SKID)!

Denne opskrift er på eget ansvar!

all rights reserved www.faktaomvold.org
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
26. juni 2001 - 00:54 #22
Glemte at sige at blanding skal hældes udover ansigtet.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. juni 2001 - 00:58 #23
www.faktaomvold.org >> Man kan vel også tage bad i det, så fjerner det også eventuelle forekomster på ryggen ;-) - eller er det for hårdt ved huden? ;-)
Avatar billede mystart Nybegynder
26. juni 2001 - 02:34 #24
www.faktaomvold.org >>>
Nu sagde jeg at det skulle være uskadeligt!
Avatar billede mystart Nybegynder
26. juni 2001 - 02:35 #25
orchid >>>
det bliver sq svært ( for mit vedkommende ) *GG*
Avatar billede padde Nybegynder
26. juni 2001 - 09:24 #26
Hvis man har fået en virkelig ulækker een dagen før man skal til fest, er helosan (patt\'salve) rigtig gdt - men hvis du bruger det dagligt mister det sin virkning.
Avatar billede hojben Novice
26. juni 2001 - 10:02 #27
padde >> retter du ik lige din patsalve til Kopattesalve *G*
Avatar billede padde Nybegynder
26. juni 2001 - 10:22 #28
Ko er forlængst forsvundet i westjyDsk slang :)

(er der overhovedet noget der hedder slang på vestjysk?)
Avatar billede hojben Novice
26. juni 2001 - 10:26 #29
muuuuuuuuupattesalve så *LOL*
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2001 - 14:35 #30
vasker sig tit og ofte.
opholder sig varmt så man næsten sveder hele tiden, og/eller vådt så huden ikke tørrer ud.
Lar vær at klemme før den er moden.

Så vil de klare op efterhånden som du nærmer dig 25 års alderen. :-))

Skråt op med bumser. Kender du noge der vælger venner på basis af bumser? Det er ikke det noget drejer sig om.

mvh JakobA
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. juni 2001 - 14:42 #31
Tag sol! Det hjælper.. (meget) Og Basiron Gel..
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. juni 2001 - 14:47 #32
jakoba>> Det kan godt være venner er ligeglade (forhåbenligvis), men det er sjældent de \"lækre babes\" er det.
Avatar billede mystart Nybegynder
26. juni 2001 - 15:00 #33
jakoba >>>
nej, jeg kender ikke nogle som vælger venner pga. bumser, men jeg kender nogle piger der vælger kærester bl.a. efter bumser, det er der mit største problem ligger :)
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. juni 2001 - 16:51 #34
mystart>>
Det bedste du kan gøre er at gå til læge/hudspecialist. Lad dig ikke skræmme af at det for nogen kan være flovt at komme med et sådant problem. De oplever hele tiden.
Lad dem bestemme din hudtype og derefter anbefale nogle medikamenter. Det varierer meget hvilken hudtype folk har. Fedtet eller tør.
Jeg er dog overbevidst om at det med at tage sol er en delvis god ide. På nogen hjælper det meget, og på andre næsten intet. Husk dog at det skal være en fast plan i din uge, for hvis du holder op, så eksploderer det (er vist nævnt i et tidligere indlæg). Lægen vil dog næppe anbefale det...du ved, hudkræft og den slags mulige ubehagelige følger.
Desuden så kan de fleste dyre medikamenter og hudlotioner erstattes af billigere produkter fra eks Matas.
Lad være med at pille i huden. Vask hænder. Undgå for fedtet hår. Og spis ikke for mange chips etc.

Jeg lyder som en blanding af brevkasseredaktør og Asbjørn Ris alias \"The Viking\" :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2001 - 18:00 #35
mystart > you\'ll get yourstart :-))
Avatar billede mystart Nybegynder
26. juni 2001 - 18:51 #36
jakoba >>>
jeg har da fået fisse! men jeg har ikke meget held med det :-p
Avatar billede jd Nybegynder
26. juni 2001 - 19:25 #37
*Hø hø* - var der lige en der skulle bevise sin manddom her... *G*
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 14:00 #38
Fik lige din \"sagt om eksperten\" op.
mange ting bliver bedre med mere fart på, CPU\'er, biler, osv.
andre ting bliver tværtimod dårligere jo mere man skynder sig.
Det er vigtigt at vide :-))
Avatar billede brum Nybegynder
24. juli 2001 - 14:24 #39
1. Varieret kost er vist det bedste råd jeg kan give (ikke fordi jeg er plevet headhuntet til det her spørgsmål, altså).

2. Lad være med at æde chips, hvilket kan være svært hvis du er hardcore geek.

3. Gå på jagt et par gange dagligt, for eksempel, når du har hældt vandet fra (og vasket hænder!). En potentiel bums kan sagtens elimineres, og så slipper du for at det sprøjter op på spejlet.

Alle de der cremer har ikke hjulpet på mig, lige med undtagelse af almindelig fugtighedscreme. Det har nemlig den finesse at cremen dækker porerne til inden hovedet begraves i hovedpuden, hvilket betyder at skidt og lort ikke optages af huden, og dermed er man lidt tættere på et bumsfrit ansigt.