Avatar billede rmosel Nybegynder
17. september 2008 - 13:09 Der er 12 kommentarer

"Hide paragraph if formula is true"

Hej
Jeg har et problem som jeg ikke selv kan løse og håber på noget ekspertbistand. Jeg har nogle action hotspots i en Notes database som skal være "Usynlige" hvis man ikke er medlem af en specifik gruppe, Gruppen kan fx hedde "Salgsafdelingen". Er der noget der kan hjælpe med en løsning på dette.
Hilsen rmosel
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. september 2008 - 15:07 #1
Du skal oprette en rolle i acl og tildele denne til gruppen fra navne- og adressebogen, og derefter bruge via egenskaber på hotspot (i næstsidste faneblad) sætte hak i "hide paragraph if formula is true" og indsætte formlen: !@IsMember("[din_rolles_navn]";@UserRoles).
Avatar billede rmosel Nybegynder
17. september 2008 - 16:18 #2
Det har jeg nu prøvet og det virker desværre ikke. Kan man ikke skrive @kode som checker om brugeren er medlem eller ikke medlem af gruppen?
Avatar billede rmosel Nybegynder
17. september 2008 - 16:19 #3
Prøver lige igen.
Det har jeg nu prøvet og det virker desværre ikke. Kan man ikke skrive @kode som checker om brugeren er medlem eller ikke medlem af gruppen?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. september 2008 - 21:58 #4
Hvis det ikke virker har du lavet en fejl. Roles og @isMember og @userRoles er det man bruger til dette.
Hvilken Notesversion bruger du ?
Avatar billede rmosel Nybegynder
17. september 2008 - 22:33 #5
Jeg bruger notesversion 7.02. Jeg har kopieret din kode direkte ind. Jeg har sat en rolle ind på den database som hotspot linket peger på. Rollens navn har jeg sat ind i koden og testet det med mig selv som bruger. Hotspot linket vises uanset om jeg har sat flueben i role ud for mig selv som bruger eller ej. Har du nogen idé til hvad jeg har gjort forkert.
Se koden:
!@IsMember("[TEST]";@UserRoles)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. september 2008 - 23:07 #6
Rollen skal være i den database som hotspot ligger i og koden skal sættes på hotspot's egenskaber, og ikke det der peges på i hotspot.
Umiddelbart har den database du peger på i hotspot, intet med dette at gøre.
Men husk at du i den database der peges på i hotspot, kun gives rettigheder til gruppen (ikke rollen). (Hide/when er ingen sikkerhed i sig selv)
Avatar billede rmosel Nybegynder
18. september 2008 - 08:44 #7
Det har jeg nu prøvet og databasen skjules for mig uanset om jeg sætter flueben i rollen ud for mig selv eller ej. Jeg synes ikke lige at jeg har gjort andet end det du har beskrevet for mig. Den kode du sendte mig, skal der være noget foranstående såsom en IF sætning eller sker hide when pr automatik?
Avatar billede rmosel Nybegynder
18. september 2008 - 10:11 #8
Jeg har nu fået det til at virke og det er superfedt:-). Jeg kan godt bruge din løsning. Dog giver det meget vedligeholdelse da den database der indeholder hotspots linker til omkring 150 databaser som forskellige brugergrupper skal have adgang til. Dvs. at jeg på databasen skal definere lige så mange roller som der er databaser og tilføje alle de grupper af personer der skal have adgang til dem. Derfor havde jeg håbet at kunne @kode således at valideringen gik på om brugeren var medlem af pågældende gruppe og dermed fik lov til at se linket. Har du et forslag til dette?
Avatar billede rmosel Nybegynder
18. september 2008 - 11:21 #9
Har løst den med !@ismember("salg";@usernameslist) og det virker.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
18. september 2008 - 15:41 #10
Du kan også i "hide paragraph if formula is true" lave en @dblookup med @username som key, der via opslag i gruppen i names.nsf tjekker om vedkommende er medlem af gruppen, så sparer du rollen.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 01:00 #11
Men det koster så 150 @dbLookups hvergang siden vises...
Ku' de ikke samles i "sektioner" og så vises/skjules i bundter ?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 01:03 #12
Ahh, jeg var lige et års tid for sent ude : )