Avatar billede lingomaster Nybegynder
17. september 2008 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søg strip tags

Hej, jeg har et felt i en tabel hvori der er både html og tekst.

Jeg vil lave en søgning udelukkende på teksten, er det muligt? Jeg tænker om man (som i php) kan lave en strip_tags før søgningen. Måske noget i retningen af:

"SELECT * FROM $tabel WHERE strip_tags(indhold) LIKE '%$_POST[sord]%'"
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 10:41 #1
Det tror jeg ikke at du kan lave i MySQL.

Men er det noedvendigt ?

% matcher jo ogsaa HTML tags, saa bare der ikke er nogle tags i det der skal matche
mellem %% saa virker det jo.

(ioevrigt er det sjaeldent godt at gemme HTML i databasen, men jeg antager at det er
givet)
Avatar billede lingomaster Nybegynder
17. september 2008 - 10:50 #2
Jeg tænkte mest på hvis nu der var nogen der søgte på f.eks. "div", så finder den alle sider i systemet...
Det er jo lidt irriterende når det ikke har så meget relevans.

det var bare hvis man havde muligheden så kan man jo ligeså godt gøre det...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 10:58 #3
Jeg tror ikke at der er en paen loesning.

Hack:

... WHERE REPLACE(REPLACE(indhold,'<div ',''),'<span ','') LIKE ...

kunne nok fjerne nogle af de vaerste.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 23:08 #4
OK ?
Avatar billede lingomaster Nybegynder
29. oktober 2008 - 07:33 #5
Sorry - fik barn d. 18/9 så fik lige andre prioriteter ;-)

Jeg har fjernet de gængse tags fra søgningen som du har foreslået, det var vist den eneste udvej, for at undgå alt for mange irrelevante søgeresultater...

Takker