Avatar billede bgo Nybegynder
17. september 2008 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hover på eks. td i IE8

Lad os sige at jeg har denne style:

.menuitem:hover {
background-image:url(menu_hover_bg.jpg);
}

Jeg sætter den på en TD. Det virker fint i IE7, FF2 og FF3 - men i IE6 og IE8 beta'en virker det ikke. Jeg kan leve med at det ikke virker i IE6, men at det ikke virker i IE8 er jeg ikke så begejstret for. Er der nogle der ved om det er meningen at det ikke skal virke i IE8, eller om det er en temporær beta bug der har indsneget sig? Og hvis det er meningen, hvad er så alternativet? (IE8 skulle jo efter sigende blive standards-compliant)
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2008 - 13:12 #1
<ole>

"standards-compliant" >> det skulle så være den første i historien ... det vil jeg gerne se, før jeg tror det  ;o)

Det må være en beta-bug. Det _skal_ virke - selvom vi er mange (også blandt W3C's medlemmer), der mener, hover aldrig burde have været en del af CSS  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 20:55 #2
Du burde nok lave den del i javascript.

Der er en masse forskellige som du kan se her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=javascript+swap+image&meta=
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 20:56 #3
Avatar billede bgo Nybegynder
18. september 2008 - 10:29 #4
ole:

Ok, tak :) Jeg håbede at det var tilfældet :) Nåja, at hover er en del af CSS skyldes jo nok at det historisk set er en del af formateringen af a-tags, og al formatering skulle helst over i CSS ;) Hvilket også er grunden til at jeg ikke er så meget for at benytte js til det.

Smider du et svar? :)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 11:24 #5
Smider et svar, hvis du ikke skal bruge det i JS, så skal jeg ikke ha' points.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2008 - 18:24 #6
Spørgsmålet er, om hover er visuel styling eller funktionalitet. Efter min mening er der f.eks. ikke mening i at lave en foldeudmenu med hover, hvilket jo er en oplagt mulighed, når man kan bruge hover på alle elementer.

I mange af de scripts, der ligger på nettet, rodes allerede voldsomt rundt i begreberne - men det er helt sikkert af historiske årsager, at den stadig hører til under CSS ... desværre  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2008 - 14:58 #7
Tak for points  ;o)