Avatar billede quarkb Nybegynder
16. september 2008 - 17:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning

Jeg bruger denne til at søge i en table:
sql = "SELECT * FROM [Forside] WHERE Menupunkt LIKE '%" & menupunkt & "%'"

Men jeg for alle de poster hvor f.eks. Drenge er i selv om jeg søger på Yngre Drenge, jeg vil kun havde det som står præcis i søgefeltet altså hvis jeg søger på Yngre Drenge skal det kun være Yngre Drenge og ikke Drenge også.
Både Menupunkt og menupukt er tekst felter.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
16. september 2008 - 17:03 #1
jeg mener at hvis du sætter et mellemrum ved den sidste " %'" så er det det - prøv

sql = "SELECT * FROM [Forside] WHERE Menupunkt LIKE '%" & menupunkt & " %'"
Avatar billede quarkb Nybegynder
16. september 2008 - 17:07 #2
Så går det helt galt.

Fejl:
ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
Avatar billede quarkb Nybegynder
16. september 2008 - 17:08 #3
Kan man ikke bruge en WHERE Menupunkt = " & menupunkt & ""?
Eller noget i den retning?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 17:14 #4
sql = "SELECT * FROM [Forside] WHERE Menupunkt LIKE '%["detIndtastet"]%'";
Hvis du så søger på "dreng" vil den hive på "yngere drenge" og "drenge" ud.

Du kan lave et checkbox felt hvor du tjekker hvis dette er udfyldt skal det være den 'fuldesti' og så skal den bruge:
sql = "SELECT * FROM [Forside] WHERE Menupunkt = '["detIndtastet"]'";

Og ellers den jeg har skrevet tidligere.
Avatar billede quarkb Nybegynder
16. september 2008 - 17:21 #5
Perfekt qtax87!

sql = "SELECT * FROM [Forside] WHERE Menupunkt = '" & menupunkt &"'"

Virker.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 19:38 #6
Lyder godt.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 21:05 #7
Takker for points.