Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
16. september 2008 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - nemmeste måde at søge efter post

Jeg bruger brevfletning en del, og bruger access som database.

Jeg synes det er lidt besværligt at finde den rette modtager hver gang, da jeg som regel kun sender til 1 modtager ad gangen.

Jeg plejer at åbne brevet med fletfelter, redigerer modtager liste, klikker ok et par gange, hvorefter jeg kan åbne det flettede dokument.

Det ville være smart om man kunne gøre denne process med kun et enkelt eller to klik istedet for, fx. hvis man havde en form for søgning hvor man kunne bruge et id eller sags nr. og herefter åbne det flettede dokument med et enkelt klik.
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 12:52 #1
Der er ikke noget i vejen for, at du kan søge i din db, og derefter med et enkelt klik overføre udvalgte felter i formularen til Word. Er det det du vil?
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
17. september 2008 - 08:40 #2
Det var en mulighed, men det har jeg prøvet. I så fald bruger man bogmærker frem for fletfelter, og min erfaring er , at det kører en del mere ustabilt.

Men det kan måske kun lade sig gøre ved at lade Access kontakte word istedet for at word kontakter access ?
Avatar billede mugs Novice
17. september 2008 - 21:24 #3
Han anvendt metoden med bormærker i flere år uden nogen problemer.

Du kan vel lade forespørgslen (der anvendes af Word) referere til formularen's unikke ID således.

[Forms]![FORMULARNAVN]![FELTNAVN]

Eller sinpelthen starte Word opg lade koden referere til formularens unikke id. I flg kode er D:\Opskrifter\ Mappen hvor dokumentet ligger og Me.Nr er formularens unikke felt for posten i Access. Word-dokumentet skal så have det samme navn som Nr, men det kan du selvfølgelig ændre:

Private Sub Kommandoknap24_Click()
On Error GoTo err_open
Dim docname As String
Dim objword As Word.Application
Dim objdoc As Word.Document
Const dir As String = "D:\Opskrifter\"
Const ext As String = ".doc"
docname = dir & Me.Nr & ext
On Error Resume Next
Set objword = GetObject(, "Word.Application")
Err.Clear
On Error GoTo err_open
If objword Is Nothing Then
Set objword = GetObject("", "Word.Application")
End If
objword.Visible = True
AppActivate "Microsoft Word"
objword.Documents.Open docname
Exit Sub
err_open:
If Err.Number = 5981 Then
Resume Next
End If
MsgBox "fejlkode:  " & Err.Number & Err.Description
End Sub