Avatar billede dragnor Juniormester
16. september 2008 - 11:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

access går ned ved Exit sub

Hej eksperter

Jeg sidder med en database hvor jeg har en funktion der åbner en rapport, dvs. der ligger en masse kriterier og handlinger til grund før denne rapport åbnes.

Når jeg trykker på min knap for at åbne rapporten på min pc og på min kollegas pc der også udvikler på den samme database. Så virker det fint.

Men når jeg så prøver på brugernes pc'er, altså dem der skal anvende systemet, så går databasen ned. Jeg har sporet fejlen til en Sub :

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
Me.sidetal.ControlSource = "='Side ' & [Page]-1 & '/' & [Pages]-1"

Load_NyRap_por

End Sub

Det er først når den kommer til End sub at den fejler, og den går ned.
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2008 - 11:28 #1
Try compiling the dB on the users PC

What does Load_NyRap_por contain?
Avatar billede dragnor Juniormester
16. september 2008 - 11:46 #2
Public Sub Load_NyRap_por()
If IsReportLoaded("Nyrap_por") = False Then _
    DoCmd.OpenReport "NyRap_por", acViewPreview, , , acHidden
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2008 - 18:16 #3
did you compile the dB?

Is the code in the report or is it in a form? And why are you opening th ereport hidden?

Is it possible for you to send an example of the db?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 22:39 #4
Hvad siger den hvis du kører:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
on error goto err_report
Me.sidetal.ControlSource = "='Side ' & [Page]-1 & '/' & [Pages]-1"

Load_NyRap_por
exit sub
err_report:
msgbox err.number & " " & err.description
End Sub
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 06:37 #5
Hi terry,
this code is in the report:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
Me.sidetal.ControlSource = "='Side ' & [Page]-1 & '/' & [Pages]-1"

Load_NyRap_por

End Sub

This code is in a module:
Public Sub Load_NyRap_por()
If IsReportLoaded("Nyrap_por") = False Then _
    DoCmd.OpenReport "NyRap_por", acViewPreview, , , acHidden
End Sub

It's a long and complex process creating the report, and I'm have just adjusted some small things and it's not me who have made it, I can't tell you why the report is hidden.

I'm not allowed to send more than a little of the code, not mdb's sorry.
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 06:38 #6
spg, I will try you suggestion later today...
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 08:09 #7
ja, prøv at sætte error handling på de forskellige koder, så kan du måske få en ide om hvad der er galt!~)
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2008 - 08:26 #8
"this code is in the report: ..."

Is it in the report NyRap_por? and if so then why open it again?

If this is what is happening then for each report which gets opened then it opens a new = LOOP !
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 08:54 #9
I have to solve my problem another way. Can you help with that instead? You have already done it by helping another guy but i don't understand the solotion:

Private Sub Detail_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
If IsNull(Me.SomeField) Then
    Me.SubFormObject.Form.Visible = False
Else
    Me.SubFormObject.Form.Visible = True
End If

End Sub

My reports name is "Tekst_Dansk" and my subreport is "Nyrap_Dansk". "Nyrap_Dansk" is placed in a section called "POR Header". Can I hide "Nyrap_Dansk" in the opening process of the report "Tekst_Dansk"?
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 08:54 #10
til spg det er ikke en fejl i access der er tale om et nedbrud :-( så jeg kunne ikke fange fejlen.
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 09:06 #11
Forgot to mention that section called "POR Header" have the name "GroupHeader1"
Avatar billede dragnor Juniormester
17. september 2008 - 11:17 #12
I used terry's hide subform solution found in a nother question. Now it works!
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2008 - 11:22 #13
strange that it works OK on some PC's
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2008 - 17:50 #14
I'll place an answer just in case :o)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 08:15 #15
Er dette spørgsmål klar til at lukke!~)
Avatar billede dragnor Juniormester
23. september 2008 - 09:29 #16
ja undskyld
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 08:27 #17
!~)