Avatar billede swat Nybegynder
16. september 2008 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Acer aspire one web cam

Hej EKPS.

Jeg har lige købt en Acer aspire one.

Jeg kan ikke få liv i det webcam der sidder over skærmen ?

Når jeg reinstaller driver til camet fortæller den mig at den ikke finder et web cam tilsluttet usb porten ?

Men det er jo fast web cam som sidder "i skærmen/ over skærmen"

Er der nogle der kender til sådan problem, kan man lægge noget softeware ind for at test om det virker eller skal det tændes på en mystisk måde ?

Håber der er nogle der har lidt ideer....er helt blank lige nu
Avatar billede swat Nybegynder
16. september 2008 - 10:55 #1
Den er med XP som styresystem.
Avatar billede thov Forsker
16. september 2008 - 14:28 #2
Kig på dit tastatur. Her finder du sikkert en tast i F-rækken med en webcam ikon.
Trykker du <Fn> ned, samtidig med 'webcam' tasten, aktiveres skærmens webcam.
Avatar billede swat Nybegynder
16. september 2008 - 14:37 #3
Jeg har kun disse genvejs muligheder

Tastatur genvejstaster
For at aktivere en tastatur genvejstast, tryk og hold Fn tasten need, tryk
derefter den/de anden tast(er) i combination.

      GenvejstastFunktionBeskrivelse
      Fn+F1 Hjlp til genvejstasterViser denne hjlpe-fil.
      Fn+F2 Egenskaber for systemStart Egenskaber for system.
      Fn+F3 Egenskaber for StrømstyringStart Egenskaber for Strømstyring.
      Fn+F4 DvaleStter computeren i Dvale modus, hvilket kan definers via den
      avancerede afdeling for Egenskaber for Strømstyring i Windows
      kontrolpanelet.
      Fn+F5 Skift dispaySkifter display output mellem notebook LCD, en ekstern
      skærm og både notebook LCD og ekstern skærm.
      Fn+F6 Blank skærmSlukker for LCD baggrundsbelysning for at spare på strøm;
      tryk en tilfældig tast for at fortsætte.
      Fn+F7 Tænd/sluk for touchpadTænder og slukker for intern touchpad.
      Fn+F8Højttalere tænd/slukTænder og slukker for højttalerne.
Avatar billede thov Forsker
16. september 2008 - 16:25 #4
Ok, har du så "Guiden scannere og kamera" under Programmer->tilbehør ? (Den burde også findes i Kontrolpanel).

Og i Enhedshåndtering - har du der noget som 'Billedbehandlingsenhed -> USB-videoenhed' ? (Uden gult spørgsmålstegn).
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. september 2008 - 23:30 #5
Det er vel fordi den mangler driverne til webcammet !

Det må være driverne til:
CCD_LiteOn_v.5.8.33.1 eller CCD_SUYIN_V.1.0.1.3    Acer Aspire One110 og 150

MS Windows XP Drivers and Utilities
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_one_110.html
Avatar billede swat Nybegynder
18. september 2008 - 08:43 #6
Jeg har prøvet at installer de driver fra acer hjemmeside, uden held !
Når jeg starter suyin fortæller den jeg ikke har sat webcam til usb stikket ? og den afslutter derfor ikke instalationen ? kan det være noget med en inter usb port der ikke er installeret ?

Jeg har "Guiden scannere og kamera" men den er tom og ingen gule ? ingen usb videoenheder ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. september 2008 - 14:32 #7
er USB enabled i BIOS ? ? ?
Hvis USB er enabled i BIOS, så kunne det ligne en "OMMER"
Avatar billede swat Nybegynder
18. september 2008 - 17:39 #8
Der er ikke mulighed for at "tænde" usb i biosen ? og de eksterne usb porte virker fint ? er mulighed for den er defekt ikke til stede ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. september 2008 - 20:15 #9
Jo et eller andet, tyder på en defekt webcam, så det må være en "OMMER" til Acer.
Der er jo manglende kommunikation mellem system og wewbcam.
Bundkort og webcam, har jo åbenbart ikke kontakt med hinanden.
Avatar billede babysus85 Nybegynder
28. december 2008 - 23:29 #10
Jeg har en Acer Aspire 9300 med et webcam af mærket OrbiCam. Mange har haft problemer med disse da de tilsyneladende lige pluslig holder op med at virke. Det er fordi OrbiCam ikke kan lide at der ligger andre billeder i mappen "billeder" end dem programmet selv har taget, og hvis man flytter indholdet af denne mappe over i en ny undermappe, f.eks. "Mine billeder", så skulle problemet være løst.

Nu ved jeg ikke om det er et OrbiCam du har, men hvis du stadig har problemer var det måske værd at prøve.
Avatar billede swat Nybegynder
19. februar 2009 - 19:56 #11
Har været til rep. hos elektronikcenteret på garanti, nyt cam monteret og nu virker den.

Det tog også kun 5 uger for dem! hurra hurra 5 uger