Avatar billede lasserasch Juniormester
15. september 2008 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server Side event til Video Player Control

Hejsa.

Jeg har brug for en video player komponent som er designet til at blive kontrolleret fra Server Side.

Jeg har brugt SilverLight standard playeren indtil nu, da man i den meget let kan definere filmens source fra server side og dynamisk.

Afspilleren skal bruges til et eksamens test system hvor brugeren først ser en video og derefter skal udfylde en eksamens test med spørgsmål fra videoen.

Det jeg helt præcist mangler er en video komponent til ASP.NET hvor man kan fange et event som angiver når filmen er slut. Jeg har brug for at kunne lave et "Response.Redirect" kald når videoen slutter.

Findes der ikke en video komponent som er bygget med nogle ServerSide Events?

Mvh.
Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. september 2008 - 21:38 #1
Nu har jeg ikke arbejdet med playeren i Silverlight, men hvis den har et ClientSide event som bliver kørt når filmen er færdig, kan du jo lytte på det, og selv skrive noget kode som fortæller serveren at filmen er færdig. En nem måde at lave kommunikationen med serveren, er ved at implementere en "Generic Handler" på serveren, og kalde den fra klienten.
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2008 - 22:35 #2
Hmm, det bliver du nødt til at forklare nærmere. Hvordan finder jeg ud af om playeren har et clientside event som køres når videoen stopper?

Og kan du give et eksempel på hvordan jeg kan skrive noget kode som kan redirecte efter endt video?

Mvh.
Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. september 2008 - 14:05 #3
MediaElement klassen i WPF fremeworket har et MediaEnded event. Det kan du lytte på. Jeg er lidt usikker på den faktiske syntax for at redirecte fra SilverLight, men et søg på google fortæller at der skal være en metode som hedder HtmlPage.Navigate(string url);
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:22 #4
Smid svar for points
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. oktober 2010 - 21:29 #5
svar