Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 21:10 Der er 12 kommentarer

function, virker kun når jeg gemmer?

Jeg har lavet denne funktion, men den virker kun hvis jeg gemmer inde i dreamweaver, skal ikke ændre noget men bare gemme. Så virker den 1 gang! og jeg skal gemme igen for at den virker? nogle der kan svare mig på hvorfor? Er ved at gå til grunde over det hehe

<%
function dansk(str)

str = Replace(str,"Æ","&AElig;")
str = Replace(str,"Ø","&Oslash;")
str = Replace(str,"Å","&Aring;")
str = Replace(str,"æ","&aelig;")
str = Replace(str,"ø","&oslash;")
str = Replace(str,"å","&aring;")

dansk = str

end function
%>
<form method="post" action="untitled.asp?klik=ja">
    <input type="text" name="formt" />
    <input type="submit" value="test" />
</form>
<%
klik = Request.QueryString("klik")
formt = Request.Form("formt")
formt = dansk(formt)

if klik="ja" then
    testt = "INSERT INTO test2 (str2) VALUES ('"&formt&"')"
    conn.Execute(testt)

    response.redirect("untitled.asp")
end if
%>
Avatar billede w13 Novice
15. september 2008 - 21:18 #1
Det lyder meget usandsynligt. Tester du det lokalt på din computer eller lægger du det på nettet?
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 21:33 #2
Lokalt, Jep finder det også ekstremt underligt, aldrig noget jeg har være udsat for før
Men måske du kan se en fejl i koden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2008 - 22:24 #3
1. Det er vel ikke hele koden, du viser os? Der må være et sted du viser indholdet af tabellen
2. Du er klar over at du laver en ny række med INSERT, og ikke ændrer en eksisterende.
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 22:34 #4
1. Jo det er hele koden, på nær headeren, den indsætter i databasen, Mysql, så kan se tegnene der.

Ja det er jeg godt klar over, skal ikke hive noget ud og erstatte det, blot replace min request.form når jeg sætter det ind.
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 22:37 #5
æ = æ
ø = ø
Ã¥ = å

Æ = Æ
Ø = Ø
Ã… = Å

Det er de tegn den giver, men replacer dem bare på vejen ud, så virker det igen, men underlidt at den kun virker 1 gang for hvergang jeg gemmer! Giver slet ikke nogen mening.
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 22:37 #6
Og halvdelen af gangene sætter den bare alm æøå ind?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2008 - 22:55 #7
Du skal nok præcisere, hvad det er der ikke virker.
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
15. september 2008 - 23:13 #8
Det er functionen der ikke virker, den virker kun hvis jeg har gemt min untitled side, hvis jeg gemmer den, så virker min function 1 gang! derefter skal jeg gemme igen for at få den til at virke 1 gang, det giver ingen mening!

Den burde bare virke hvergang eller aldrig?

Men gør det bare på den anden måde
Avatar billede w13 Novice
15. september 2008 - 23:19 #9
Lyder som noget cache eller et eller andet lokalt problem, synes jeg.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. september 2008 - 09:19 #10
"det giver ingen mening" - det er korrekt. Derfor skal du nok lede efter problemet et helt andet sted.
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
07. oktober 2008 - 00:46 #11
slut
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 12:50 #12
Hvis du bruger den nyeste version af Dreamveawer, kan der være nogle problemer med "encoding" ... Der er noget med at nye sider som standard bliver encoded (hedder det det?) med utf-8 og samme med sider man gemmer...

Se opsætningen under Edit -> Preferences -> New Document og Modify -> Page properites -> Title/Encoding