Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 14:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Laver ged i parametre

Jeg sidder med et simpel problem, som min hjerne umiddelbart ikke kan se en løsning på.

jeg har 2 klasser. I den ene klasse sender jeg en parameter over i den anden klasses metode.

Når jeg så i min main metode kalder på den pågældende metode, skal jeg skrive en parameter i dens funk(parameter).

Men de parametre jeg skriver, giver null, da de ikke sat til noget,forståeligt nok.

hvordan får jeg hentet parameteren over ?

sig til hvis det er besværligt at forstå
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. september 2008 - 15:02 #1
Det er lidt svært at forstå. Prøv at sætte metodens kode ind her og den kode du skriver for at kalde den.
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:06 #2
public JPanel gentagPwd (JPanel p,JPasswordField f)
    {
        p1 = p;
        pwdfelt = f;
        JLabel inputLabel3 ;

        p1.add(new JLabel());
        inputLabel3 = new JLabel("Gentag Password :");
        inputLabel3.setLabelFor(pwdfelt);
        p1.add(inputLabel3);
        pwdfelt.validate();
        p1.add(pwdfelt);
        pwdfelt.addActionListener(new ActionListener ()
                {
    //                Pop-op besked for "Gentag kode"
                    public void actionPerformed(ActionEvent e)
                    {
                        if(e.getActionCommand().equals(navn2.getText()))
                        {
                            String bsk = "Gentag nu koden 30 gange";
                            JOptionPane.showMessageDialog(null,bsk);
                            IterationGUI itegui = new IterationGUI();
                            itegui.makeGUI(navn2.getText());
                        }
                        else
                        {
                            String bsk ="Forkert kode - Gentag venligst igen";
                            JOptionPane.showMessageDialog(null,bsk);
                            pwdfelt.requestFocus();
                            pwdfelt.setText("");
                        }
                });

        return p1;
    }
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:07 #3
i if løkken opretter jeg et obj fra den anden klasse "IterationGUI", og sender et parameter over "navn2.getText()"
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:08 #4
I den anden klasses main funk, prøver jeg så at læse værdien, dvs. "navn2.getText()", hvilken jeg ikke lige kan finde ud af

public static void main(String [] args){
    final String tmp;
        javax.swing.SwingUtilities.invokeLater(new Runnable()
                {
                    public void run()
                    {
                        IterationGUI gui = new IterationGUI ();

                        String tmp = makeGUI();
                        System.out.println("tmp :" + tmp);
                        gui.setVisible(true);
                    }
                });

    }

    public static String makeGUI(String str){

      System.out.println("qtek "+str);
        temp = str;
        return temp;
    }
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:38 #5
forståeligt ????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2008 - 15:41 #6
IterationGUI itegui = new IterationGUI();
itegui.makeGUI(navn2.getText());

Du skal vel gemme og bruge en reference til det objekt du opretter.
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:47 #7
Nu hvor folk ikk lige svarede tilbage,har jeg fjernet sætningen "itegui.makeGUI(navn2.getText)", og i stedet sat navn2.getText()i constructor for IterationGUI.

Mit prob er pt (tror jeg), at i selve IterationGUI klassens main metode, opretter jeg et obj af selve klassen. Under oprettelsen skal jeg skrive noget ala :

IterationGUI itrgui = new IterationGUI (.......) ???????

Det er her prob opstår.. jeg skal referere til den variabel, som constructor læser foroven.
Avatar billede touel Nybegynder
15. september 2008 - 15:53 #8
jeg tror problemet er delvist løst...
Avatar billede touel Nybegynder
16. september 2008 - 15:23 #9
Hvad skal man skrive i ActionPerformed (), hvis man ønsker at trykke på Enter for at hoppe fra en JTextField til en anden JTextField ?
Avatar billede touel Nybegynder
16. september 2008 - 21:36 #10
.
Avatar billede mathiase Nybegynder
24. september 2008 - 22:00 #11
Hmmm.. Altså du ønsker at gå fra et jtextfield til et andet..?

Eller ønsker du at kalde en metode på det andet textfield er lidt forvirret..