Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
15. september 2008 - 14:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visning af pdf (speciel case)

Hejsa.

Jeg er i en lidt speciel situation. Jeg læser indholdet af en pdf serverside og smider det tilbage til klienten gennem noget krypteringsværk (please dont ask :)
Clientside i javascript/html står jeg derfor med nogen bytes der indeholder pdf-dataen. Hvordan får jeg det givet til acrobat til visning?

Uddybning:
-en simpelt window.open(fil.pdf) fra javascript vil ikke virke idet jeg ikke har en fil.
-kredser rundt om html content-type, idet den kan sættes til "application/pdf". Har et servlet eksempel hvori der kaldes response.setContentType("application/pdf"). Desuden tilskrives response med mine pdf bytes vha en java outputstream. Det kan jeg godt få til at virke. Problemet er bare at jeg ikke har mulighed for direkte at tilskrive response, da det kun sker hver gang applikationen starter. link: http://www.java-tips.org/other-api-tips/jdbc/how-to-view-pdf-documents-loaded-from-database-in-the-web-br-4.html. Men da denne løsning fungerer tænker jeg at man burde kunne have en html side hvis content-typer er "application/pdf" og body er selve pdf-dataen.

Hjælp er SÅ meget værdsat! :)
Avatar billede w13 Novice
15. september 2008 - 15:01 #1
Du burde kunne lave et PHP-/ASP-dokument som udskriver PDF'ens data og sætter mime-type til application/pdf.

Dvs.:

<%
response.setContentType("application/pdf")

//Udskriv data her
%>

Og intet andet på den side. Den side kan du så f.eks. kalde pdf.asp og køre, når du skal vise PDF-filer med det indhold, du sender til den.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
15. september 2008 - 15:35 #2
Hej w13, og tak for svaret!

Kigger på det! :)
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
15. september 2008 - 15:37 #3
..kan du eventuelt uddybe lidt? Er ikke lige så stiv i asp...

<%%> skal være i html body right?
Avatar billede w13 Novice
15. september 2008 - 15:40 #4
Nej, altså hvis du vælger at bruge ASP (og din server kan køre det selvfølgelig), skal du lave et dokument, som _kun_ indeholder:

<%
Response.ContentType="application/pdf"

Response.Write "pdf-data her"
%>

Når du så åbner den ASP-fil, vil den tro, det er en PDF-fil og vise de PDF-data, som du udskriver med Response.Write.

Så du skal vel bare finde en måde at overføre dem fra JavaScript til denne fil.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
23. september 2008 - 12:58 #5
Har kigget lidt på det og jeg tror ikke jeg er så glad for en ASP løsning, men tak for input. Opgaven ligger iøvrigt lidt stille lige nu, men alle er velkommne til at give nyt input!
Avatar billede w13 Novice
23. september 2008 - 13:29 #6
Nej, ok. Men det kan kun løses server side i hvert fald.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
06. november 2008 - 12:43 #7
jeg lukker den her.