Avatar billede jonaslk Nybegynder
15. september 2008 - 11:11 Der er 12 kommentarer

Bærbar (zepto - Nox/Mythos - andre?)

Hejsa

Jeg er pt. på udkig efter ny bærbar (prof. brug).
Jeg har pt. især Zeptos Nox/Mythos under luppen, men overvejer også eks. IBM. Jeg vil dog gerne høre om nogle har erfaringer med Nox/Mythos eller andre i lignende konfigurationer. De skal bruges til kontorarbejde og webdesign (Flash/Photoshop primært - men lidt videoredigering) - og skal derfor være forholdsvis kraftige computere . Desuden skal de understøtte dockingstation og være nogenlunde støjsvage. Er naturligvis klar over at jo større konfiguration - des mere blæserstøj. Men støjniveauet er et vigtigt kriterie. Derfor er jeg især interesseret i oplysninger om støjniveau/blæserstyring på Nox/Mythos fra Zepto. Prisniveauet er omkring 9k - 12k +/- (inkl. docking). Kom gerne med forslag til bærbare.

På forhånd tak
Avatar billede tof-toft Praktikant
15. september 2008 - 12:01 #1
jeg ville nu hellere vælge en fra IBM da de er ordentlig kvalitet og mulighed for dockingstation...
ville ikke vælge zepto, da jeg har hørt om mange, hvor deres går i stykker...
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 15:42 #2
IBM går man aldrig galt i byen med. Det er nok den eneste computer jeg ikke rigtig har hørt dårligt om (incl. min egen!)
Avatar billede jonaslk Nybegynder
15. september 2008 - 18:43 #3
Hejsa

Tak for svarene

Jeg har bestemt også kun hørt godt om IBM'ernes stabilitet. Har jeg dog også om Zepto - selvom de har haft enkelte modeller der vist har været lidt svipsere. Dog har jeg kun hørt om positive oplevelser med Zeptos kundeservice. Anyway - det virker som om at man dog ikke får nær så meget pc for pengene ved IBM/lenovo. Kan det passe? eller ser jeg mig bare ikke godt nok for? Man skal jo passe på at man ikke sænker specs-kravene alt for meget for at opnå en stabilitet, som man formentligt også får ved Zeptos topmodeller. Hvad tænker i om det.. Er også stadig interesseret i at høre fra ejere af Nox/Mythos modellerne.. Ang. støjniveau/varmeudvikling
Avatar billede tof-toft Praktikant
15. september 2008 - 20:50 #4
i min klasse er der 5 der har zepto, og 3 af dem har haft deres zepto til reperation.. ikke for at kritisere zepto, men jeg hørte fra en af dem som har fået sin zepto på reperation, at ham han snakkede med sagde at 50 % af de bærbare de sendte ud ikke virkede... fordi de lavede deres eget bios system...

MEn jo man føler nok ikke man, ikke får så meget pc for pengene, men det IBM er gode ved er deres kvalitet... og har ikke hørt om nogle der har haft noget galt med deres pc. så jeg vil helt klart vælge IBM hvis jeg var dig, men det er dit valgt...
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 20:59 #5
Mjaa, det er rigtig nok de på papiret ikke ser ud til at være så kraftige som andre i tilsvarende prisgrppe. Jeg sidder med en x60 og tegner i solid edge, og redigerer billeder. Vel og mærke på batteri, og der er levetiden omkring 3-5 timer alt efter hvor voldsomt jeg bruger den, og længere hvis det er mere "normalt" brug.
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 21:03 #6
men jeg ville kigge på T serien ud fra de krav du angiver, der får man, ved de rigtige modeller en rigtig lækker højopløslig skærm. Har en T42P i familien, der er intet mindre end fantastisk at arbejde med, men kan mærke der er lagt meget arbejde i både hvordan taster reagerer osv osv. Ikke uden grund mange store firmaer og institutioner har valgt netop IBM gennem tiden, og ikke andre "lavpris" bærbare.
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 21:04 #7
læs bla. her http://www.pc.ibm.com/europe/engineered/en/rollcage.html?europe&cc=europe

og waterproof tastur og rollcage ;)
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 21:09 #8
sorry R50P, ikke en T. Er noget ala. http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1812&osCsid=32c02e6f061cfc91797ce7c176d6b12e jeg personligt synes ser lækkert ud. Dog ude nat have prøvet den ;)
Avatar billede jonaslk Nybegynder
15. september 2008 - 22:02 #9
:-)

Kan godt se hvad vej vinden blæser pt. Jeg er bestemt heller ikke afvisende overfor at købe en ibm - eks. den du foreslår Geforce3. Skal lige tænke over det - den bliver trods alt lige nogle tusinde dyrere - stadig uden helt at matche Zeptos konfiguration. Men jeg arbejder i en stor IT virksomhed hvor der er indkøbt rigtig mange bla. IBM T61'ere - og jeg kan godt se at de kører stabilt og er kvalitet (dermed ikke sagt at de ikke fejler - for det gør de). Men de holder batteriet - og de siger ikke en lyd, og virker til at være kraftige computere. Spørgsmålet er hvor meget de par GB ram m.m. jeg evt. ikke har råd til at smide i IBM'en betyder for ydelsen? Grunden til jeg stadig halter en smule er nemlig at jeg ofte belaster mine pc'er ret meget.. Dvs. eks både photoshop, flash, Outlook, 10 browservinduer osv åbent på samme tid. Og der er det eks. ram mængden der nok spiller lidt ind. Og skal den foreslåede IBM have 4 GB Ram i - Ja så ender man noget over prismæssigt. På den anden side er det jo også ret skod at have en super bærbar der står parkeret på Zeptos værksted i tide og utide (hvis det nu skulle være tilfældet). Som jeg har forstået det - så skifter de rep. statistikker lidt fra model til model ved Zepto - men det er jo svært at gennemskue hvordan det virkelig hænger sammen.
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2008 - 22:29 #10
Nej du har helt ret i de ikke er fejlfri, men sammenligner man med andre, så står de godt!:) Nu har jeg slæbt min med i skole i ½ år, og den prøver lidt af hvert hver dag, det eneste man kan se af slitage er på skærmen er der nogle risser, men det skyldes jo nok det er en tablet ;)

Jeg har 3 GB ram i min, og XP. Ville da helt sikkert anbefale 3-4GB til vista, og det kan fås helt ned til 200 u. fragt for 2GB.

Personligt vil jeg aldrig tøve med at købe en ThinkPad igen! Den jeg linkede til var bare et hurtigt eksempel, de findes jo i mange afstøbninger efter behov. Lige umiddelbart lyder det jo ikke til du har brug for et monster grafikkort?

Du kan se her prisen ligger ret højt på modellen egentlig http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Sort=&Soegeord=T61P&chkSoegSaetning=&searchArea=products må være et godt tilbud!

Held og lykke med jagten, men ja ville da nok os selv lige overveje det, det er jo en investering, man bruger meget. Det er jo også træls at stå om en måned og være træt af man var lidt skrabet og endte ud med en model der ikke var god nok.
Avatar billede tof-toft Praktikant
16. september 2008 - 09:50 #11
jeg er helt enig med geforce3
Avatar billede xd-cam Nybegynder
21. december 2008 - 22:08 #12
Hey

Kender selv en god bunke, både med zepto og IBM. Jeg har hørt om flere eksempler, hvor det er IBMs der er gået i stykker, senest en af mine venner i 3.G, midt i hans store opgave (helt ny thinkpad).

Hvis vi kigger på zepto, kender jeg kun en enkelt, der har haft problemer - vel og mærke efter den havde været på gulvet, med skærmen først, et par gange. Ellers kører de alle fejlfrit...!

Regner selv med at købe en Mythos, når B-serien kommer så de kan komme i dock. Laver selv video på semiprof. plan.