Avatar billede explore Nybegynder
14. september 2008 - 22:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Simpel Tidsregistrering i WOr/excell

Hejsa!
Nogen der kan hjælpe med en simpel måde, jeg i et skema/regneark eller Word, kan lave nogle linjer, som når man klikker i feltet indsætter tid?
Skal bruges til at registrere alle hændelser i et døgn, med angivelse af tid.

Jeg tror vi taler Office 2003 pakken.
Avatar billede jkrons Professor
14. september 2008 - 23:38 #1
I Exel: Tryk Ctr+Skift+:

Så indsættes klokkeslæt.
Avatar billede jkrons Professor
14. september 2008 - 23:40 #2
Vil du hellere klikke, kan du indsætte denne kode i kodearket til Ark1.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 Then
        Target.Value = Time()
    End If
End Sub

Så indsættes tiden, når du klikker i en celle i A-kolonnen.
Avatar billede explore Nybegynder
15. september 2008 - 00:07 #3
Hejsa og tak.
Det gav mig en ide til havd jeg skal gøre.
Kan man ændre tiden til at være dansk format: 23:34:44  timer,minutter,og sekunder.
På forhånd tak.
Avatar billede explore Nybegynder
15. september 2008 - 00:20 #4
Jeg fandt ud af at jeg kunne ændre formatet i cellerne til Dansk tid.
Nu kunne jeg så godt tænke mig at kunne skrive, overskrifter over cellerne, men lige netop øverste række i regnearket,felt A1, har jo fået formlen, så hver gang jeg klikker der, kommer der jo dato. Kan jeg fjerne formlen fra den Øverste række?

Giver dig Jkrons point, kan du svare.
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2008 - 09:13 #5
Du skal lige fjerne koden fra arket igen. Så kan du slette række 1. Skriv så overskrifterne og indsæt koden igen.
Avatar billede explore Nybegynder
15. september 2008 - 09:35 #6
Tak. Men brugeren kan jo så stadigt klikke i A1, og så overskriver den med Tiden.
Kan man ikke udelukke feltet A1 i formlen, eller bede den starte i A2?

Det er ikke fair at jeg bliver ved at stille nye spørgsmål :-) sender point afsted  nu.
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2008 - 10:46 #7
Du kan sagtens udelukke A1.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A2:A65536") Is Nothing Then
        Target.Value = Time()
    End If
End Sub
Avatar billede explore Nybegynder
15. september 2008 - 11:13 #8
Hej Jkrons!
Hvis jeg sætter ovenstående ind kommer der syntax error/fejl. linje 2.
Forslag?
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2008 - 13:04 #9
Unfdkyld. Der mangelede en parentes:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A2:A65536")) Is Nothing Then
        Target.Value = Time()
    End If
End Sub
Avatar billede explore Nybegynder
15. september 2008 - 14:22 #10
10000 Tak for hjælpen, Det ser ud til at være løsningen.

Jeg lukker tråden her.