Avatar billede annpro Nybegynder
14. september 2008 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tjek om lokal pcér er online

Jeg har en lokal pcér som jeg skal være 100% sikker på kører, derfor skal jeg bruge et script som fortæller om den er online eller offline.

jeg har følgende som virker godt på eksterne sider mm. men hvis jeg taster den interne ip adresse 192.168.1.5 så viser den at den er online uanset om den er online eller offline. kan man ændre scriptet den eksterne ip adresse kunne f.eks. være 80.190.191.192

<html>
<head><title>Support login</title>
<link rel="stylesheet" href="<%=session("CSS")%>" type="text/css">
<script type="text/javascript">
window.onload=function(){setTimeout("location.reload(true);",8000);}
</script>
</head>
<body>
<%
session.lcid =1030
Sub CheckPage1(strInput)
    On Error Resume Next
    Set oServerXMLHTTPRequest = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
    URL = strInput
    oServerXMLHTTPRequest.open "GET", URL, False
    oServerXMLHTTPRequest.Send
    result = oServerXMLHTTPRequest.Status

    'Se http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/xmlsdk/html/xmprostatusserverxmlhttp.asp
    'for alle status beskjeder
    If result = "404" Then'Not found
        Check = "&nbsp;<font color=red><b>Offline</b></font>"
    response.redirect("fejl.asp")
    Elseif result = "200" Then'OK
        Check = "&nbsp;<font color=green><b>Online</b></font>"
    Else
        Check = "&nbsp;<font color=red><b>Invalid URL eller finnes ikke!</b></font>"
    response.redirect("fejl.asp")
    End if

    'Response.Write(strInput & check)
End Sub

Call CheckPage1("http://www.tdc.dk")
%>
<br>
Fejlservice ok <%=time()%>
</body>
</html>
Avatar billede mbw Nybegynder
14. september 2008 - 06:31 #1
Når du tjekker om den er offline mener du så om den reelt har internet forbindelse eller om den er tændt?

Når du tester en ekstern IP adresse vil du jo teste efter om siden er tilgægelig fra nettet. Men når du tester en lokal IP tester du blot om den maskine du sidder på kan nå den. Ikke om den kan nås fra nettet.
Avatar billede annpro Nybegynder
14. september 2008 - 08:05 #2
hvis jeg pinger den eksterne ip svarer min router altid retur, så det er vist ikke en holdbar løsning
Avatar billede mbw Nybegynder
14. september 2008 - 08:47 #3
Forstår ikke din kommentar i forhold til mit spørgsmål. Du har ikke svaret på det jeg spurgte om og jeg nævnte ikke ping overhovedet :)
Avatar billede annpro Nybegynder
14. september 2008 - 09:03 #4
maskinen er ikke tilgængelig fra internettet kun lokalt net
Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 10:13 #5
intet svar lukkes