Avatar billede steensommer Praktikant
13. september 2008 - 01:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette tidsbegrænset Messagebox

Hej
I et projekt hvor jeg udprinter flere skemaer ville jeg gerne ha' vist en meddelsesbox der eksempelvis informerer om hvilke dokumenter der udprintes og derefter automatisk lukker ned.
Hvordan kan det gøres?

vh Steen
Avatar billede kalp Novice
13. september 2008 - 01:22 #1
c#, men nemt at omskrive.
Evt. med en timer som:
http://www.developer.com/lang/other/article.php/792901
Avatar billede qua Nybegynder
27. september 2008 - 14:19 #2
Det nemmeste ville have været at lave en klasse der arvede MessageBox, men da dens constructor er private, er dette ikke muligt (Messagebox er givet af operativsystemet og derfor er det ikke muligt at udvide dens funktionalitet).

Den bedste løsning er at lave en klasse der arver fra Form, og så simpelthen opbygge den som du vil have den ser ud. Hvis du ville have en timer på, så kunne du fx lave din klasses Show på følgende manér:

Public (shared) Sub Show(timeInSeconds as integer)
  start timer der tæller ned til den skal lukkes
  bind timer tick til en sub der lukker formen
end sub
Avatar billede steensommer Praktikant
02. februar 2009 - 11:40 #3
Lukker