Avatar billede larsdue Nybegynder
11. september 2008 - 19:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opret bruger i AD gennem .Net - Set password fejler på produktion

Hej

Jeg har et site, hvor nye brugere kan oprette sig via en formular. På baggrund af de indtastede data opretter jeg en bruger direkte i et AD. Informationerne består af navn, adresse, post/by, e-mail, password m.m.

På mit test miljø har jeg testet hele løsningen igennem og her virker alt som det skal. Nu har jeg flyttet løsningen over på et produktionsmiljø og får herefter en fejl i forbindelse med at sætte brugerens password.
Da oprettelse sker først og indaættelse af password bagefter, så kan jeg se, at brugerene bliver oprettet godt nok, men jeg får bare ikke lov at indsætte password!!!

Jeg får følgende fejl:
Exception has been thrown by the target of an invocation. System.UnauthorizedAccessException: Access is denied. (Exception from HRESULT: 0x80070005 (E_ACCESSDENIED))

Jeg antager, at det er en eller anden rettigheds opsætning i AD'et på produktion, som er strengere end det på test. Problemet er bare, at jeg ikke aner hvilken???
Alternativt kunne det måske have noget med IIS brugeren der afvikler applikationen at gøre?

Jeg ved det ikke, gør du?

/Lars
Avatar billede jydebjerg42 Nybegynder
19. september 2008 - 22:14 #1
Ka du ikke vise os din kode, jeg tænker helt specifikt på hvordan du forsøger at sætte password.
Avatar billede larsdue Nybegynder
31. januar 2011 - 20:28 #2
Gad vide om jeg fandt en løsning... Kan ikke huske det :-)