Avatar billede atakos Nybegynder
11. september 2008 - 16:36 Der er 8 kommentarer

clickTAG laver fejl.

Hejsa

Jeg prøver at tilføje clickTAG i et flashbanner, men jeg får følgende fejl:

WARNING: Actions on button or MovieClip instances are not supported in ActionScript 3.0. All scripts on object instances will be ignored.

Er der noget jeg gør forkert? Koden er rigtig nok.

on(release) {

getURL(clickTAG, "_blank");

}
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. september 2008 - 20:42 #1
Prøv at eksportere til ActionScript 2 i stedet for AS3.

Eller kig her, hvis du skal bruge AS3.
http://flash.w-webdesign.eu/2008/04/16/clicktag-i-as3-stoppes-i-popupblocker/
Avatar billede atakos Nybegynder
11. september 2008 - 21:00 #2
Tak for svar.. Jeg har prøvet at ændre til AS2, men det virkede heller ikke. Samme fejl kom også der.

Nu har jeg lige kigget på det link du sendte, men er ikke sikker på at jeg forstår. Jeg er helt ny med flash, så det kan også være jeg gør noget forkert.

Jeg opretter et nyt layer øverst og tegner en kvadrat over banneret. Så konverterer jeg denne til en knap. Dobbeltklikker og flytter "placeringen" fra UP til HIT. Markerer lige objektet igen og trykker F9. Så kommer vinduet op hvor jeg skal skrive clickTAG koden. Lige nu står den kode jeg skrev. Skal jeg skrive sådan her derinde nu så som der står i linket?

myMc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, getUrlfunction);
function getUrlfunction(ev:Event = null): void {
          ExternalInterface.call(”window.open”, clickTAG, “_blank”);

}

Hvad så derefter egentlig? Skal man noget andet der?
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. september 2008 - 21:46 #3
Nej, hvis du skal følge AS3, skal du skrive koden som frame actions, altså actions, der ikke ligger på et bestemt movieclip.

- Lav en knap, som du beskriver, markér den og giv den et instance-navn under properties, f.eks. "knap"
- Lav et nyt lag, klik i den tomme keyframe og tryk F9.
- Indæt nedenstående kode:

knap.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, getUrlfunction);
function getUrlfunction(ev:Event = null): void {
          ExternalInterface.call(”window.open”, clickTAG, “_blank”);
}
Avatar billede atakos Nybegynder
11. september 2008 - 22:33 #4
Sorry... men kan ikke lige finde ud af hvor jeg giver den et instance-navn under properties? :(
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. september 2008 - 22:44 #5
Klik på knappen på scenen. Vælg "Window" -> "Properties" -> "Properties". Frem kommer bl.a. et lille tekstfelt, hvor du kan skrive instance-navnet på knappen. Det er det navn, man bruger til at referere til knappen fra koden.
Avatar billede atakos Nybegynder
11. september 2008 - 22:46 #6
Tror jeg fandt ud af det med instance-navn. Men den laver stadig en 1093:syntax-error - ExternalInterface.call("window.open"., clickTAG,"_blank");

Gør jeg det rigtigt ved at lave selve knappen i et nyt lag og igen oven over den laver et nyt lag, hvor jeg klikker i den tomme keyfra og trykker F9?
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. september 2008 - 23:03 #7
Ja, det er rigtigt med lagene, men man kan lave framescripts i alle lag - det er bare meget nemmere at holde styr på, hvis de er samlet i ét lag.

Mht. syntax-fejl, har du skrevet et punktum ind i koden efter "window.open",
Avatar billede atakos Nybegynder
11. september 2008 - 23:15 #8
Nej kopierede bare den kode du gav mig. Jeg skrev fejlen af selv, så måske har jeg skrevet forkert..

Har smidt fla filen op her:

http://www.atakos.com/sanofi_banner.rar

Måske kan du se hvad jeg har gjort forkert... Og det ville være kanon hvis du kunne fortælle mig, hvad jeg gør forkert, så jeg ved det til næste gang.