Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 12:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mystiske problemer med SQL-Forespørgsel

Hej,

jeg har et mystisk problem..

Når jeg kører følgende i query analyser:
SELECT name
FROM dbo.sysobjects
WHERE type = 'U' ORDER BY name

Får jeg mine user tables retur og det er fint, der er ikke så mange .. MEN når jeg kører det gennem C# med undenstående, så får jeg alt for mange tabeller læst ind, også de der står til system :/ .. nogen bud på hvorfor/løsning ?

string connectionString = "Data Source=localhost;Initial Catalog=" + comboBox1.SelectedText + ";Persist Security Info=True;User ID=brugernavn;Password=hemmeligt";
            string sql = "SELECT name FROM dbo.sysobjects WHERE col_type = 'U' ORDER BY NAME";

            con = new SqlConnection(connectionString);
            //cmd = new SqlCommand(sql, con);
            SqlDataAdapter a = new SqlDataAdapter(sql, con);

            DataTable fbDataTable = new DataTable();
            a.Fill(fbDataTable);

            foreach (DataRow row in fbDataTable.Rows)
            {
                checkedListBox1.Items.Add(row["name"]).ToString();
                // row("rdb$relation_name") contains the name of the table
            }
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2008 - 12:57 #1
WHERE type = 'U'
WHERE col_type = 'U'

ser ikke helt ens ud
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2008 - 12:59 #2
Jeg ville nok ioevrigt bruge:

SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES WHERE TABLE_SCHEMA='dindatabase' AND TABLE_TYPE='Base table'
Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 13:05 #3
col_type var en fejl.. skriver type = ..

prøver lige den anden forespørgsel..
Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 13:06 #4
den anden forespørgsel fra dig returerer intet ..?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 13:10 #5
så snurrer den, men samme med dit forslag :/ .. virker i query analyser, men returner for meget når den kommer gennem C#
Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 13:15 #6
hmm vent lige.. tror fejlen ligger et andet sted.. hvis jeg vælger en anden database, får jeg de samme tabeller som ikke bør ligge i den..
Avatar billede ircnoob Nybegynder
11. september 2008 - 13:20 #7
yes det hjalp, skulle åbenbart lige have fat i selecteditem i stedet for selectedtext.. mange tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 02:25 #8
så smider jeg et svar