Avatar billede bentblod Nybegynder
10. september 2008 - 16:09 Der er 1 kommentar

csv filer som bliver til xls filer eller uden efternavn

Hej

Nu har jeg rodet med et meget mystisk problem i noget tid. Jeg har 3 export til csv filer functioner på min side. På mit udviklingsmiljø der virker de alle 3 fint nok. De bliver hentet som x.csv filer og alt er fint.

Nu ligger jeg den ud på vores live miljø hvorefter den ene af dem bliver til csv som den skal, mens de andre 2 ligepludselig får et xls format i IE og intet efternavn i firefox.

Er der nogen der er stødt ind i et lign. problem før som kender en løsning på dette? Så er i meget velkommen til at hjælpe mig :)

Denne virker både i live samt udviklingsmiljø:
<%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/core" prefix="c" %><%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/fmt" prefix="fmt" %><%@ page contentType="application/vnd.ms-excel" %><% response.setHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"tickets.csv\""); %>Ticket ID;Date & time;Serie No.;Phone No.;Ticket type;Operator;Zones;Validity;Status;Price;
<c:forEach items="${tickets}" var="t"><c:out value="${t.id}" />;<fmt:formatDate pattern="dd.MM.yyyy 'kl.' HH:mm:ss" value="${t.buyDateTime}" />;<c:out value="${t.ticketSerialNo}" />;<c:out value="${t.slAccount.msisdn}" />;<c:out value="${t.ticketSetting.tarif}" />;<c:out value="${t.viewSmsc}" />;<c:out value="${t.ticketSetting.ticketType}" />;<fmt:formatDate pattern="dd.MM.yyyy 'kl.' HH:mm:ss" value="${t.expireDateTime}" />;<c:out value="${t.ticketStatus.statusText}" />;<fmt:formatNumber type="number" maxFractionDigits="2" minFractionDigits="2" value="${t.actualPrice}" /> SEK;
</c:forEach>

Denne giver xls fil eller fil uden efternavn:
<%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/core" prefix="c" %><%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/fmt" prefix="fmt" %><%@ page contentType="application/vnd.ms-excel" %><% response.setHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"specificTicket.csv\""); %>Status;Ticket ID;Serial No.;Phone No.;Tarrif;Ticket-type;Price;Validty;
<c:out value="${ticket.ticketStatus.statusText}" />;<c:out value="${ticket.ticketId}" />;<c:out value="${ticket.ticketSerialNo}" />;<c:out value="${ticket.slAccount.msisdn}" />;<c:out value="${ticket.ticketSetting.tarif}" />;<c:out value="${ticket.ticketSetting.ticketType}" />;<fmt:formatNumber type="number" maxFractionDigits="2" minFractionDigits="2" value="${ticket.actualPrice / 100}" /> SEK;<fmt:formatDate pattern="yyyy-MM-dd 'kl.' HH:mm:ss" value="${ticket.expireDateTime}" />;

History;Date & time;Note;Update by;Status;
<c:forEach var="tle" items="${ticketLogEntry}"><c:out value="${tle.history}" />;<c:out value="${tle.timestamp}" />;<c:out value="${tle.note}" />;<c:out value="${tle.user}" />;<c:out value="${tle.status}" escapeXml="false" />;
</c:forEach>

Denne giver xls fil eller fil uden efternavn:
<%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/core" prefix="c" %><%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/fmt" prefix="fmt" %><%@ page contentType="application/vnd.ms-excel" %><% response.setHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"account.csv\""); %>Phone No.;Total tickets;Claims;Errors;Cancelled;Kredit;
<c:out value="${slaccount.account.msisdn}" />;<c:out value="${slaccount.tickets}" />;<c:out value="${slaccount.claims}" />;<c:out value="${slaccount.errors}" />;<c:out value="${slaccount.cancelations}" />;<fmt:formatNumber type="number" maxFractionDigits="2" minFractionDigits="2" value="${slaccount.account.credit / 100}" /> SEK;

Jeg håber meget der er en der har en løsning på dette problem!! :)
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. september 2008 - 16:15 #1
Jeg kan lige fortælle noget mere omkring det... Når man trykker på linket der skal exportere dette, er det at dette sker. Hvis man skriver linket direkte i browseren så virker det som det skal.

Det giver ikke super meget mening synes jeg...