Avatar billede leif Seniormester
10. september 2008 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdater fortløbende nr.

Hej,

Jeg har følgende Agent som opdaterer ved nr man er på en venteliste, men den opdaterer ikke nr. baseret på det view den køres i dvs. den tager ikke hensyn til sorteringen, det er fordi jeg har først et felt med 1 eller 2 som betyder om det er akut eller ej, næst har jeg et fortløbende uniktnr. som ikke må røres og sidst har jeg for nem oversigt hvad nr. men er på listen. Men alle 1 skal tages først og derefter alle 2 men baseret på det unikkenr de har således at en jeg taster idag kommer før hende jeg taster imorgen, men hvad skal rettes:

Sub Initialize
    Dim session As New NotesSession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim collection As NotesDocumentCollection
    Dim doc As NotesDocument

    Dim number As Double

    Set db = session.CurrentDatabase
    Set collection = db.AllDocuments

    Set v = db.getview( "(luAdmin)" )
    Set adminDoc = v.getdocumentbykey( "Asset Number")

    adminDoc.IDcount1 = 1
    Call adminDoc.save( True, False )

    Set doc = collection.getfirstdocument

    While Not doc Is Nothing
        If DOC.FORM(0) = "skema" Then

            number = assignUniqueSeqNumber1
            doc.NR = "" + Cstr( number )
            Call doc.save( True , False )
                    ' Mark this doc
            Call session.updateProcessedDoc( doc )
        End If

        Set doc = collection.getnextdocument( doc )
    Wend
End Sub

/Leif
Avatar billede johndenmark Nybegynder
12. september 2008 - 18:38 #1
For lige at få præciseret dit spørgsmål...

a) Hvad hedder dét view hvor personerne står i den rigtige rækkefølge?
b) Jeg formoder at personerne i view'et er sorteret så nr. 1 står først og såfremdeles?
c) Skal agenten laves så den stempler alle dokumenter i view (fra a)) ét ad gangen med numrene 1, 2, 3, ..., n?
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2008 - 11:17 #2
a) Det hedder "Sort - By UniqueNR", men er baseret på en foranstående variabel Akut
  - Så det Sorteres ud fra Akut -> UniqueNR

b) Ja, de står i viewet som de skal tildeles NR uafhængigt af deres UniqueNR

c) Ja, det er planen, således at min kollega nemt kan se hvad nr. personen ligger på ventelisten
Avatar billede kehob Nybegynder
22. september 2008 - 12:33 #3
lige et opklarende spørgsmål...

En akut(1) tid imorgen skal ikke komme før normal(2) idag - er det korrekt forstået?
Avatar billede kehob Nybegynder
22. september 2008 - 12:47 #4
Nå.. jeg antager ovenstående....

Hvis "uid" er dit unique nummer som er baseret på det tidspunkt, hvor sagen/personen skal behandles.

Hvis "priotet" er akut (1) eller normal (2)

Hvis kan beregningen af viewsortering/venteliste orden gøres sådan:

If Not doc.HasItem("uid") Then  doc.uid=Now
v = doc.uid(0)

If Not doc.HasItem("priotet") Then  doc.priotet = 2
priotet = doc.priotet(0)

doc.sortorder = Format(v, "yyyymmdd"+Cstr(priotet)+"hhnnss")
doc.sortorder = Cdbl(Format(v, "yyyymmdd"+Cstr(priotet)+"hhnnss"))
Avatar billede kehob Nybegynder
22. september 2008 - 12:48 #5
her vælger du selvfølgelig selv om du vil have et tal eller text til sorteringen - du skal ikke have begge linier

doc.sortorder = Format(v, "yyyymmdd"+Cstr(priotet)+"hhnnss")
doc.sortorder = Cdbl(Format(v, "yyyymmdd"+Cstr(priotet)+"hhnnss"))
Avatar billede kehob Nybegynder
22. september 2008 - 12:49 #6
bemærk "uid" er dato/tid f.eks. now()
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2008 - 23:23 #7
Jeg tror jeg er nød til at betale mig fra den.

Uanset hvad jeg gør så kommer en "ikke akut" før en akut.

Jeg har intet problem at få den til at sortere dem korrekt i et view, men kravet er at man gerne vil have opdateret et NR felt på selve dokumentet som viser hvad nr de er på listen.

UniqeNR = Et unikt nummer de tildeles ved oprettelse
Akut = Er det en akut (1 for Ja og 2 for nej)
AkutUniqeNR = Er et nummer der tildeles samtidig med at Akut sættes og er uafhængigt af UniqeNR

NR skal så opdateres først på baggrund af AkutUniqeNR og derefter UniqeNR

Dvs. har den et AkutUniqeNR så skal den ALTID komme for en med UniqeNR dog baseret at den stadig har en Akut værdi med 1 er den 2 så skal AkutUniqeNR ikke have nogen funktion
Avatar billede kehob Nybegynder
12. november 2008 - 15:25 #8
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker yderligere hjælp...

Se min profil for yderligere detaljer
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2009 - 12:32 #9
Løsningen er kommet...... (Det bliver kodet om i andet sprog), smid nogle svar for jeres tid.
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2009 - 13:03 #10
Jeg lukker. Ønskes der point så sig til.