Avatar billede jacob_b Nybegynder
10. september 2008 - 11:48 Der er 4 kommentarer

Fejl i SQL-syntax ved

Hej med jer,

Jeg sidder og roder med at installere joomla 1.5 på et web10 webhotel, og har fundet ud af jeg skal lægge databasen ind manuelt. Så langt så godt. Når jeg lægger den medfølgende SQL-fils indhold, som ses her:

# Table structure for table `#__migration_backlinks`
#
CREATE TABLE #__migration_backlinks (
`itemid` int( 11 ) NOT NULL ,
`name` varchar( 100 ) NOT NULL ,
`url` text NOT NULL ,
`sefurl` text NOT NULL ,
`newurl` text NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `#__migration_backlinks.itemid` )

ind i query-vinduet, får jeg følgende fejl:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'int(11) NOT NULL,
    `name` varchar(100) NOT NULL,
    `url` text NOT NULL,
    `sefu' at line 4

Jeg er lidt blank her, da jeg ikke kan se fejlen. Da sql-dumpet jeg lægger ind virker fint i alle andre end den allersidste tabel, (som logisk nok er den jeg får fejl i), tænker jeg at der måske er et andet problem?

På forhånd tak
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
10. september 2008 - 13:14 #1
Der mangler en slut ) men det er ikke fejlen.
Hvad er det for nogle `plinger`?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. september 2008 - 13:17 #2
Det er til MySQL, så den er god nok. Men du har et komma for meget:
`newurl` text NOT NULL ,
skal være:
`newurl` text NOT NULL
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. september 2008 - 13:19 #3
# kommer da vist til at skabe et problem. Det angiver nemlig starten på en kommentar - så den læser faktisk CREATE TABLE `itemid` int(11) - hvilket jo ikke duer.

Prøv om ikke det er nok at smide ` omkring tabelnavnet i første linje - men ellers er det vist meningen man skal erstatte det # med et præfix af eget valg (det burde installationsscriptet også gøre).
Avatar billede jacob_b Nybegynder
10. september 2008 - 14:26 #4
Jeg satte en afsluttende parentes, fjernede '#__migration_backlinks.' fra primærnøgledefinitionen, og satte plinger omkring tabelnavnet, hvorefter tabellen fint blev oprettet.

At det så har affødt et andet problem, er så hvad det er. Jeg roder lidt med det og åbner et nyt spørgsmål hvis det går i kage.

Svar til dem der 'fik ret'.

Mange tak for hjælpen :)