Avatar billede albert Juniormester
09. september 2008 - 18:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mysql-fejl

Vi har lavet en webside i PHP.
Den virker korekt på webdisignerens testing-server, men når vi lægger den ud på vores server, eller en anden server uden for huset, så kommer fejlen op når vi vil logge på vores administrations-side, siger den forkert brugernavn/kode.
Vi har på fornemmelsen at det er fordi at vi ikke har nogen forbindelse til Mysql-serveren.
Vi ved selvfølgelig ikke om der er andre fejl vedr. mysql.

Er der nogle der kan hjælpe os?
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 18:24 #1
"når vi lægger den ud på vores server, eller en anden server uden for huset, så kommer fejlen op" - hvilken fejl?
Avatar billede albert Juniormester
09. september 2008 - 18:27 #2
Vi kan ikke logge os ind på vores administrations-side, og så kan vi ikke udskrive noget fra DB'en.
Den siger ikke nogle tydelige fejl.
Avatar billede albert Juniormester
09. september 2008 - 18:29 #3
men den siger kun forkert brugernavn og password
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2008 - 18:42 #4
"Vi har på fornemmelsen at det er fordi at vi ikke har nogen forbindelse til Mysql-serveren. " - den der har lavet det, har vel sørget for en fejlbesked I kan bruge til noget??  Men siger den forkert brugernavn og password er det vel problemet.
Avatar billede albert Juniormester
09. september 2008 - 18:49 #5
Der er ikke nogle tydelige fejlbeskeder, "feks. fejl iinie 3", det er der ikke noget af. Men det mærkelige er bare at vi ikke kan få den til at virke på IIS, altså vores egen server er opbygget over IIS, men webdisignerens server er WAMP.
Kan det være noget med en firwall der er slået til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2008 - 19:50 #6
Hvis den siger noget med forkert brugernavn/password, så er det vel problemet? Så er der forbindelse, men brugernavn og password passer ikke. Ellers må du komme med fejlbeskeden her, og se om vi kan finde noget ud fra det.
Avatar billede albert Juniormester
09. september 2008 - 22:30 #7
Scriptet ser sådan ud:

<?php

session_start();
if(@$_SESSION['adgang'] == true){
    header("location:welcome.php");
    exit;
};
?>

<form action="index.php" method="post">
    Brugernavn: <input type="text" name="uid" /><br />
    Kodeord: <input type="password" name="pwd" /><br />
      <input type="submit" name="submit" value="Login" />
</form>

<?php

if(isset($_POST['submit'])){
    $uid = addslashes($_POST['uid']);
    $pwd = md5(addslashes($_POST['pwd']));

    $query = mysqli_query($conn,"select * from members where uid='".$uid."' and pwd='".$pwd."'");
    $result = mysqli_fetch_array($query);

    if(@$result){
        $_SESSION['adgang'] = true;
        header("location:welcome.php");
        exit;
    }else{
        $_SESSION['adgang'] = false;
        echo "Forkert brugernavn og / eller kodeord";
        exit;
    };
?>

og mit password er somsagt krypteret til md5 som i kan se i scriptet.
Avatar billede w13 Novice
10. september 2008 - 00:06 #8
Er det også det i databasen? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2008 - 09:07 #9
Det ser jo ikke ud til at være en med særlig stor viden om PHP, der har lavet den kode. I har forhåbentlig ikke betalt ret meget for det.

Det du siger er, at det er denne besked: "Forkert brugernavn og / eller kodeord" i får?
Avatar billede albert Juniormester
10. september 2008 - 18:14 #10
Ja . hvad ligger det i problemet og hvad mener du med at vedkommene ikke har stor viden?
kan du udbybe dig mærmere
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2008 - 18:58 #11
Fx: den brug af mysqli-funktionerne er langt fra "best practice" - det virker som om vedkommende slet ikke har fattet hvad mysqli tilbyder.

Men hvad problemet er, kan jeg ikke komme nærmere med de oplysninger. Som w13 spørger om, så må vi vel vide mere om hvad der er i tabellen. Eller mere nærliggende: den der har lavet systemet, kan vel hjælpe.
Avatar billede albert Juniormester
10. september 2008 - 19:22 #12
problemet er at den virker på en test server der virker den perfektog ,lægger vi varer manuelt ind i databasen så sker det ingen ting vi får ingen fejl kun ved adminen
Avatar billede albert Juniormester
10. september 2008 - 19:28 #13
som w13 spørger om så får vi ingen fejlmelding andet at varen ikke bliver lagt hvor den skal være eller er tom
Avatar billede albert Juniormester
10. september 2008 - 20:11 #14
er der andre som har et forslag?
Avatar billede albert Juniormester
18. september 2008 - 11:01 #15
dfsg