Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 06:47 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Log In på sin hjemmeside

Hej Alle Sammen..

jeg har en hjemmeside og kunne godt bruge lidt hjælp til den.

første ville jeg hører om hvilke program der er bedst til at lave hjemmesider i.

og så til det vigtgie sprøgsmål.

Hvordan får jeg log in på min hjemmeside.

jeg har nogle sider folk godt må se men har nogle sider som man så skal have login for at se.. altså blive medlenm af siden.

hvordan får man lavet sådan et login/medlem log in på sin side og når man så logger ind kommer de hemmelige siger frem ellers ikke.

håber virkelig nogle kan hjælpe mig.

Med venlig Hilsen
Ken
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 07:48 #1
Hvilket program der er bedst afhænger dels af egne præferencer og dels af hvilket sprog du skal udvikle i. til .NET er Visual Studio stort set eneste løsning - til ASP og PHP vil HomeSite eller DreamWeaver være et godt valg, men i teorien kan Notepad også sagtens bruges.

Hvordan du laver login afhænger igen også af hvilket sprog du udvikler i eller er understøttet af webhotellet - her en tutorial i ASP; http://activedeveloper.dk/articles/88/
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 08:37 #2
Har læst det der igemme og det ser meget godt ud men ved ik noget om ASP. og hvor laver du dine brugerne henne? jeg ahr nu lavet sådan at man kun kan komme ind på en side hvis man man har bruger navn men hvor opretter jeg en bruger.?
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 09:47 #3
Brugerne ligger i databasen og de skal derfor oprettes deri - der er i eksemplet ikke noget kode med til hvor du kan oprette brugerne, men der er inde på samme side en masse færdige eksempler du kan downloade hvor det hele er med.

Om ASP er det rigtige valg afhænger som sagt at dit webhotel - måske kan du slet ikke afvikle ASP men måske PHP og så skal du ud og finde et eksempel i det sprog.
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 10:04 #4
jeg tro jeg kører PHP på min hjemmeside.. og jeg har fundet noget men kan du hjælpe med at sætte det op..

http://www.eksperten.dk/spm/844750

jeg sidder nu i PHP ""min database og bruger at oprette de de
`postsystem_mapper`
`postsystem_brugere`
postsystem`

og det kan jeg ikke finde ud af..

ved du noget om det?
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 10:11 #5
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 10:17 #6
du mangler at sætte hak i at din auto_increment skal være key (unik nøgle)
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 10:22 #7
den ville gemme den nu..

prøver lige at se om det virker..
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 11:07 #8
nu virker det men tro ikke den opretter nogle bruger og hvordan gør man sådan at når man så logger in så kommer man videre til den side man får adgang til
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 12:26 #9
du kan oprette brugere igennem samme system som hvor du opretter databasen - men ellers skal, hvis ikke det er med i det du har fundet, selv oprette koden til styring af brugere.
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 12:41 #10
Hvordan opretter jeg det. ?

du kan se min side her.. der sker ikke noget når jeg trykker opret bruger.

www.kjst.dk
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 12:55 #11
jeg kender jo ikke den kode du har fundet så lidt svært at svare på - men hvis der ikke lægges noget i databasen mangler der måske bare noget kode? har du kigget i databasen hvad der (ikke) kommer deri?
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 12:58 #12
der kommer ikke noget i databasen hvis du tænker på at brugerne skulle komme der ned.. og jeg synes jeg har oprettet det lige efter hvad der står jeg skal
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 13:00 #13
det er min kode (tror jeg)

#
# Struktur dump for tabellen `postsystem`
#

CREATE TABLE postsystem (
  id int(10) NOT NULL auto_increment,
  emne varchar(255) NOT NULL default '',
  besked text NOT NULL,
  ejerid int(10) NOT NULL default '0',
  mappe int(10) NOT NULL default '0',
  fraid int(10) NOT NULL default '0',
  dato datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  UNIQUE KEY id (id)
) TYPE=MyISAM;
# --------------------------------------------------------

#
# Struktur dump for tabellen `postsystem_brugere`
#

CREATE TABLE postsystem_brugere (
  id int(10) NOT NULL auto_increment,
  brugernavn varchar(50) NOT NULL default '',
  password varchar(50) NOT NULL default '',
  UNIQUE KEY id (id)
) TYPE=MyISAM;
# --------------------------------------------------------

#
# Struktur dump for tabellen `postsystem_mapper`
#

CREATE TABLE postsystem_mapper (
  id int(10) NOT NULL auto_increment,
  navn varchar(255) NOT NULL default '',
  ejerid int(10) NOT NULL default '0',
  UNIQUE KEY id (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 13:01 #14
det jeg har download og bruger nu er det her..

http://www.kjst.dk/postsystem.zip
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 13:09 #15
http://www.kjst.dk/database.bmp

her kan du se hvordan det ser ud i min database.
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 13:29 #16
Du skal se om der er noget i databasen - ikke bare hvordan strukturen ser ud.
Avatar billede ken.j Nybegynder
09. september 2008 - 13:31 #17
hvordan ser man efter det?
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 23:12 #18
prøv evt at klik på tabelnavnet i højre side og se hvad du får af visningsmuligheder derefter - ellers må du kigge i manualen til phpmyadmin, bruger det ikke selv.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:41 #19
lukketid?