Avatar billede petan Nybegynder
08. september 2008 - 20:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskriv værdi fra database til TextBox eller array

Hej,

Jeg er ny hvad angår ASP.NET

Ved hjælp af koden nedenfor og en 'GridView', har jeg trukket noget data ud af en SQl database (en enkelt record) uden de helt store problemer.

Men hvordan skriver jeg værdien 'Name' til f.eks. en TextBox eller en Label? Hvordan looper jeg igennem alle records hvis der er flere og skriver værdierne til et array?

<body>
    <form id="form1" runat="server">

    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server"
        ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:NavisionConnectionString %>"

        SelectCommand="SELECT [No_], [Name] FROM [The Firm$People] WHERE ([No_] = @No_)">
        <SelectParameters>
            <asp:Parameter DefaultValue="1" Name="No_" Type="Int32" />
        </SelectParameters>
    </asp:SqlDataSource>

<br />
    <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
    </form>
</body>

På forhånd tak!

/Petan
15. september 2008 - 11:15 #1
Du kan ikke databinde din SqlDataSource til din textbox, ligsom du f.eks kan til din GridView.

Du kan gøre sådan her f.eks:

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        //Eksekver din Seleect statement på din SqlDataSource
        DataView view = (DataView)SqlDataSource1.Select( DataSourceSelectArguments.Empty );

        foreach( DataRow item in view.Table.Rows ) {
            //Her har du adgang til dine data fra din SqlDataSource
            Response.Write( item[ "pk_category" ].ToString() );
        }
Avatar billede petan Nybegynder
02. november 2008 - 19:55 #2
Tak. Hvis du laver et svar får du point.
Avatar billede petan Nybegynder
30. maj 2011 - 15:40 #3
Jeg lukker og tager selv point da der ikke er angivet svar.