Avatar billede ahrensberg Nybegynder
08. september 2008 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Include i ASP.NET

Hej alle

Hvordan inkludere jeg en anden side i min egen side i ASP.NET (C#)

Hvis jeg f.eks. vil inkludere www.google.com et sted på siden. Hvordan gøres dette så?

Gøres dette med '<!--#include virtual="myfile.html" -->', WebRequest/WebResponse eller hvordan?
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
08. september 2008 - 15:55 #1
Skulle egentlig fungere lidt som en IFrame, men er det ikke outdated? Og er der ikke en mere .NET måde at gøre dette på?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. september 2008 - 19:17 #2
Det lyder meget som om at det er en IFrame du skal bruge. IFrame er ikke outdated, hvis der findes en ASP.net klasse for noget tilsvarende (Jeg kender ikke til nogen), så ville den højest sandsynlig bare være en wrapper omkring en IFrame. Ligesom en <ASP:Button> bare er en wrapper omkring en <input> html tag.

Hvis du har brug for at loade sider i en IFrame dynamisk, findes der massere af eksempler på nettet om, hvordan man gør det. Med et hurtigt google søg, fandt jeg for eksempel følgende:
http://geekswithblogs.net/ranganh/archive/2005/04/25/37635.aspx
Avatar billede torotune Nybegynder
08. september 2008 - 22:07 #3
Tilsvarende Includes i .NET hedder UserControls (.ascx-filer) som du registrerer i toppen af siden eller i din web.config. Herefter inkluderer du dem på siden i din markup der hvor du har brug for dem.

Hvis du vil have google-funktionalitet på din side, er et trick at have en tekstbox og en knap, hvor du så poster tekstboxens indhold videre til googles querystring "q":

http://www.google.dk/search?hl=da&q=" & TextBox1.Text & "

Så får du en google-søgning fra din side.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
09. september 2008 - 08:52 #4
Jeg er ikke interesseret i Google-funktionalitet. Var blot et eksempel på en ekstern side, hvis indhold skulle vises i et vindue på siden, men jeg prøver at bruge IFrame istedet. :o) Det jeg skal bruge det til er at vise en tabel fra en anden side på min side, inkl. billeder i denne tabel, så kan heller ikke blot kopiere koden. Kan ikke helt se hvordan jeg skulle gøre det med en usercontrol, men som sagt, prøver jeg IFrame indtil videre... :o)
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. september 2008 - 08:58 #5
Der er mange sider som bruger IFrames, også asp.net sider, så du skal ihvertfald ikke tro at det er en "fejl" at bruge IFrames.

Jeg smider et svar som du kan bruge, hvis du føler du har fået hjælp.

:-)
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
09. september 2008 - 14:13 #6
Det er bare i orden. Jeg bruger IFrame indtil videre så... :o)