Avatar billede madsen5000 Nybegynder
08. september 2008 - 14:27 Der er 8 kommentarer

Bekræftigelses mail

Hejsa,

For at gøre det kort. Hvordan gør jeg således, at kunden også modtager nedenstående bekræftigelses mail? Pt. er det kun firmaet der modtager selve ordren pr. mail.

Jeg går udfra, at jeg skal bruge "strEmail" - på en eller anden vis. Jeg har forsøgt at kigge lidt på nettet, men det har bare ikke funget endnu, så håber på at kunne finde lidt hjælp her.

[Hermed uddrag af kode]:

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.SMTPMail" )
Response.Expires = 0

Dim strSkole, strAtt, strAdresse, strPostnr, strBy, strSkoleBy, strTlf, strEmail

  strSkole = Trim(Request.Form("Skole"))
  strAtt = Trim(Request.Form("Att"))
  strAdresse = Trim(Request.Form("Adresse"))
  strPostnr = Trim(Request.Form("Postnr"))
  strBy = Trim(Request.Form("By"))
  strTlf = Trim(Request.Form("Tlf"))
  strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
  strEanNr = Trim(Request.Form("EanNr"))
  strRekvisitionsNr = Trim(Request.Form("RekvisitionsNr"))

  JMail.ServerAddress = "massmail.scannet.dk"
  JMail.sender = "bestilling@mejerigtigklog.dk"
  JMail.ReplyTo = strEmail
  JMail.subject = "Mejerigtigklog - Ordrebekræftigelse"
  JMail.AddRecipient "kundeservice@mejeri.dk"

  JMail.Body = JMail.Body & "Mejerigtigklog Bestilling:" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "--------------------------" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "EAN-nr.: " & strEanNr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Rekvisitionsnr.: " & strRekvisitionsNr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Skole: " & strSkole & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Att: " & strAtt & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Adresse: " & strAdresse & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Postnr.: " & strPostnr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "By: " & strBy & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Tlf: " & strTlf & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "E-mail: " & strEmail & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Købte materialer:" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "--------------------------" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & myString & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Pris i alt: " & Resultat & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Bemærk: Priserne er ekskl. forsendelse og moms."

  JMail.Priority = 1

  JMail.Execute

  Set JMail = Nothing

Response.redirect("tak.asp")

End If %>

[Note]:

Hvis der er brug for mere af kode, så sig endelig til.

På forhånd tak,
Madsen
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. september 2008 - 14:33 #1
Prøv at tilføje dette lige efter den første JMail.AddRecipient linie:

JMail.AddRecipient strEmail

Så skulle firmaet + afsenderen gerne modtage en kopi hver.
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
08. september 2008 - 14:49 #2
Det virkede desværre ikke.
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. september 2008 - 14:51 #3
Hvilken fejl får du?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. september 2008 - 14:52 #4
Og hvordan ser dit script ud nu?
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
08. september 2008 - 14:56 #5
Jeg fik egentlig ikke nogen decideret fejl. Der skete bare ikke noget. Fik ingen fejl - ej heller til den definerede mail :-(

Skrev bare din sætning under:
JMail.AddRecipient "kundeservice@mejeri.dk".
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. september 2008 - 15:04 #6
Prøv evt. med dette i stedet for:
JMail.AddRecipient "kundeservice@mejeri.dk;" & strEmail
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
09. september 2008 - 10:19 #7
Det virkede heller ikke.

Hele min kode ser således ud:

<% @language="vbscript" %>
<!-- #include file="databaseconn.asp" -->

<%
If Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 Then

    SQL = "SELECT DISTINCT(VareID),Titel,VareNr,Pris,RabatVedEnheder,Rabatpris,SessionsID FROM fspOrdre WHERE SessionsID = '" & Session.SessionID & "'"
    Set rsI = Connect.Execute(SQL)
%>

<%
Resultat = 0

DO WHILE NOT rsI.EOF
VareID = rsI("VareID")
SessionsID = rsI("SessionsID")
Rabatpris = rsI("Rabatpris")
RabatVedEnheder = rsI("RabatVedEnheder")

    SQL = "SELECT SUM(Antal) AS AntalVarer FROM tIndkobskurv WHERE SessionsID = '" & Session.SessionID & "' AND VareID = " & VareID
    Set Sum = Connect.Execute(SQL)

Titel = rsI("Titel")
VareNr = rsI("VareNr")
Pris = rsI("Pris")
RabatVedEnheder = rsI("RabatVedEnheder")
Rabatpris = rsI("Rabatpris")

AntalVarer = Sum("AntalVarer")

IF AntalVarer >= RabatVedEnheder AND RabatVedEnheder <> 0 THEN
Totalpris = (Rabatpris * AntalVarer)
Pris = Rabatpris
ELSE
Totalpris = (Pris * AntalVarer)
END IF
%>

<% myString = myString & "VareNr: " & VareNr & " - Antal: " & AntalVarer & " - Titel: " & Titel & VbCrLf %>

<%
Resultat = Resultat + Totalpris

rsI.MoveNext
loop
%>

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.SMTPMail" )
Response.Expires = 0

Dim strSkole, strAtt, strAdresse, strPostnr, strBy, strSkoleBy, strTlf, strEmail

  strSkole = Trim(Request.Form("Skole"))
  strAtt = Trim(Request.Form("Att"))
  strAdresse = Trim(Request.Form("Adresse"))
  strPostnr = Trim(Request.Form("Postnr"))
  strBy = Trim(Request.Form("By"))
  strTlf = Trim(Request.Form("Tlf"))
  strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
  strEanNr = Trim(Request.Form("EanNr"))
  strRekvisitionsNr = Trim(Request.Form("RekvisitionsNr"))

  Session("strEmail") = Request.Form("Email")

    JMail.ServerAddress = "massmail.scannet.dk"
    'JMail.ServerAddress = "mail.mejerigtigklog.dk"
  'JMail.ServerAddress = "vip.cybercity.dk"
  JMail.sender = "bestilling@mejerigtigklog.dk"
  JMail.ReplyTo = strEmail
  JMail.subject = "Mejerigtigklog - Ordrebekræftigelse"
  JMail.AddRecipient "kundeservice@mejeri.dk"
  'JMail.AddRecipient "mab@medialogic.dk"
  'JMail.AddRecipient Session("strEmail")

  JMail.Body = JMail.Body & "Mejerigtigklog - Bestilling:" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "--------------------------" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "EAN-nr.: " & strEanNr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Rekvisitionsnr.: " & strRekvisitionsNr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Skole: " & strSkole & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Att: " & strAtt & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Adresse: " & strAdresse & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Postnr.: " & strPostnr & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "By: " & strBy & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Tlf: " & strTlf & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "E-mail: " & strEmail & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Købte materialer:" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "--------------------------" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & myString & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Pris i alt: " & Resultat & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & "Bemærk: Priserne er ekskl. forsendelse og moms."

  JMail.Priority = 1

  JMail.Execute

  Set JMail = Nothing

'  Response.Write "<table width='100%' heigth='100%'><tr valign='middle'><td align='center' style='font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; font-weight: bold;'>Tak for Deres bestilling</td></tr></table>"

Response.redirect("tak.asp")

End If %>
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
11. september 2008 - 08:50 #8
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen der kan hjælpe? Jeg troede det var np, for sådan nogle garvede gutter som jer :-)