Avatar billede pecl Nybegynder
08. september 2008 - 13:34 Der er 10 kommentarer

Forespørgselsfejl ved Diagram

Hej

Jeg forsøger at lave et diagram der henter data fra en forespørgsel.
Når jeg laver et kriterie fra en form - Forms![Indtast]![Tekst65] - virker det godt nok i forespøgslen - men hvis jeg åbner diagrammet med diagrammet - får jeg en fejl med at jet motoren ikke genkender  Forms![Indtast]![Tekst65]  som et gyldigt navn.

Kan man ikke basere et diagram på en forespørgsel med kriterie hentet fra et felt i en form ?
Avatar billede mugs Novice
08. september 2008 - 13:45 #1
Er formularen "Indtast" åben:

- Når du kører forespørgslen?
-Når du åbner formularen med diagrammet?
Avatar billede pecl Nybegynder
08. september 2008 - 13:51 #2
Ja - den er åben og når jeg åbner forespørgslen er den OK - det er når jeg åbner rapporten med diagrammet den fejler
Avatar billede mugs Novice
08. september 2008 - 13:54 #3
Eksisterer feltet "Tekst65" i både forespørgslen og i rapporten?
Avatar billede pecl Nybegynder
08. september 2008 - 13:55 #4
Hvis jeg skriver kriteriet direkte i forespørgslen er der ikke noget problem - det er kun når kriteriet hentes fra en form.
Avatar billede pecl Nybegynder
08. september 2008 - 13:58 #5
Nej - i forespøglen er der et felt der hedder [Gruppe] - for at lave et diagram over 1 gruppe vælger jeg gruppens navn på en liste (Tekst65) i en form.
Avatar billede mugs Novice
08. september 2008 - 14:12 #6
Kan du sende din db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

så ser jeg på det.
Avatar billede pecl Nybegynder
08. september 2008 - 14:38 #7
Er sendt
Avatar billede pecl Nybegynder
16. september 2008 - 15:30 #8
Hej Mugs
Har du kigget på den ?
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 17:03 #9
Tak
Avatar billede pecl Nybegynder
16. september 2008 - 17:37 #10
Det kunne ikke lade sig gøre med en krydstabuleringsforespørgsel - så løsningen er at lave en forespørgsel + et diagram for hver gruppe der skal være et diagram på.